Wyniki sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii – początek lipca
Tradycyjnie w poniedziałek w sieci pojawiły się nowe statystyki na temat sprzedaży gier na terenie Wielkiej Brytanii. Przyjrzyjmy się danym przedstawiającym najczęściej tam kupowane produkcje w dniach 4 – 10 lipca.
Zaskoczeniem na pewno jest pierwsze miejsce w rankingu (najlepsza dwudziestka poniżej) nowej gry firmy Ruffian Games – Crackdown 2. Tak wysoka pozycja może zdumiewać, wszak ten ekskluzywny na konsolę Xbox 360 tytuł zadebiutował w Europie dopiero 9 lipca i został raczej średnio przyjęty przez media (przeciętna not jemu wystawionych orbituje wokół 70 proc. na serwisie Metacritic). Negatywną niespodzianką jest za to dopiero czterdzieste miejsce innej relatywnie świeżej pozycji – Singularity, jednego z nielicznych shooterów wydanych tego lata.
- Crackdown 2
- LEGO Harry Potter: Lata 1–4
- Red Dead Redemption
- Dance on Broadway
- 2010 FIFA World Cup South Africa
- Super Mario Galaxy 2
- Tiger Wodds PGA Tour 11
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Just Dance
- UFC Undisputed 2010
- Wii Fit Plus
- Wii Sports Resort
- Prince of Persia: Zapomniane Piaski
- Sniper: Ghost Warrior
- Battlefield: Bad Company 2
- Football Manager 2010
- Naughty Bear
- Splinter Cell: Conviction
- Transformers: Wojna o Cybertron
- Blur
Warto również zauważyć, że w pierwszej dwudziestce znajdują się gry, których oceny w sieci są dość niskie – na przykład Sniper: Ghost Warrior i Naughty Bear. Wygląda na to, że dobre kampanie reklamowe (masa zabawnych, przedpremierowych trailerów gry o pluszowych misiach) i brak konkurencji (mała liczba produkcji ze snajperami w roli głównej) to aspekty, które w dużej mierze przyczyniły się do zaskakująco dobrej sprzedaży tych tytułów.


