News

Podsumowanie wieści ze świata gier - 28

Co się działo w drugim tygodniu wakacyjnego lipca?

W ostatnim tygodniu niestety sporo było smutnych wieści, szczególnie dla wszystkich grających w Wiedźmina 3 czy GTA Online, czyli w jedne z najbardziej kasowych produkcji tego roku – w obydwu przypadkach namąciły najnowsze dodatki. Z kolei wielbiciele Metal Gear Solid V ubolewają nad downgrade'em w zbliżającej się odsłonie, zaś twórcy Fallouta w tych nieciekawych okolicznościach obiecują, że część oznaczona cyferką cztery będzie pozbawiona bugów – czy się uda, przekonamy się za rok.

Lepiej odinstalować nowe DLC do Wiedźmina 3!

Niby niepozorna rzecz – drobne DLC wzbogacające grę o nowy strój dla Ciri – a potrafiło nieźle namieszać w wiedźminowskim uniwersum od CD Projekt RED. Wszystko przez to, że rozszerzenie zostało opublikowane zbyt wcześnie, jeszcze w nieskończonej formie – jak to możliwe, by tak profesjonalna firma pozwoliła sobie na tego typu gafę? Prawdopodobnie z powodu zmechanizowania procesu cotygodniowego udostępniania kolejnych mniejszych dodatków, których wstępnie ma pojawić się aż 16. Z powodu prac nad aktualizacją 1.07 DLC przypadające na ten tydzień miało się opóźnić, tymczasem użytkownicy odkryli, że można je już pobrać, a skoro można, to nie zastanawiając się długo, po prostu zaczęli to robić, w skutek czego część z nich utraciła nawet zapis stanu rozgrywki. Deweloperzy radzą wstrzymać się z pobieraniem dodatku i przygotować kopię zapasową save'ów, a jeśli już ściągnęliście wspomniany strój Ciri, najlepiej będzie możliwie jak najszybciej go odinstalować, usunąć, unieszkodliwić.

Wiedzmin2

Artystyczna aktualizacja do Wiedźmina 3

Już od piątku dostępna jest nowa łatka dla Wiedźmina 3 i, chociaż waży aż 2.2 GB, głównie urozmaica elementy typu soundtrack, mapa, grafiki koncepcyjne, instrukcje czy zbiór tapet na pulpit. Nie jest to jednak wspomniany patch oznaczony cyferkami 1.07, na który wszyscy z niecierpliwością czekamy, ma bowiem wprowadzić do rozgrywki kilka istotnych zmian, m.in. nowy, alternatywny tryb responsywności poruszania się Geralta, dostęp do skrzyń w różnych miejscach w grze (ich lokacje będą oznaczone na mapie), materiały potrzebne do wytwarzania przedmiotów oraz składniki alchemii nie będą już miały wagi, a i pojawiają się rozmaite usprawnienia w zachowaniu konia.

Wiedzmin2

Premiera Ill-Gotten Gains Part 2, nowego DLC do GTA Online

Niedawno informowaliśmy o tym, że nowe DLC dla GTA Online zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu. I proszę bardzo, w tym tygodniu Ill-Gotten Gains Part 2, czyli druga część już wcześniej publikowanego dodatku, ujrzała światło dzienne. Rozszerzenie to szereg usprawnień i nowości, wśród których tradycyjnie znajdziemy mnóstwo pojazdów, broni i strojów. W związku z premierą DLC w weekend Rockstar umożliwi graczom zdobywanie podwójnych środków pieniężnych i punktów reputacji, aby wszyscy mogli co nieco zasmakować w najświeższych modelach aut i ciuchach. Łączny koszt wszystkich nowości to aż 6 milionów dolarów, musi być więc na co zbierać.

GTA2

Ill-Gotten Gains Part 2 przyczyną błędów w GTA Online

Jednak i tym razem nie obyło się bez gaf, a trzeba podkreślić, że jest to już druga duża firma, która w tym tygodniu dopuściła się sporego błędu związanego z dodatkiem do rozbudowanej produkcji. Po instalacji DLC z garaży części użytkowników zniknęły niektóre pojazdy. Mało! Czasami gracze zastawali puste garaże, a czasami zostawały same opony. Innym z kolei po aktywacji rozszerzenia spadła liczba wyświetlanych klatek na sekundę, a jak widzimy, to już drugi poważny problem. Na razie Rockstar nie znalazł rozwiązania kłopotów, ale miejmy nadzieję, że zrobi to szybko.

GTA1

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain i downgrade grafiki?

Nowy fragment z rozgrywki z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain wzbudza mieszane uczucia z powodu zaobserwowanego w nim ewidentnego downgrade'u oprawy wizualnej w porównaniu do tego, co mieliśmy okazję zobaczyć na wcześniejszych materiałach reklamowych. Gracze oskarżają twórców o celowe obniżenie jakości grafiki, ale Ken-ichiro Imaizumi, jeden z producentów, odpiera zarzuty i zirytowany pyta użytkowników, czy są pewni, że oglądają wideo w wysokiej rozdzielczości przy 60 klatkach na sekundę. Jak faktycznie wszystko wygląda, przekonamy się 1 września na PlayStation 4 i Xboksie One oraz 15 września na pecetach.

Fallout 4 będzie pozbawiony bugów?

CD Projekt RED, Rockstar Games i Kojima Productions w ostatnich dniach muszą się tłumaczyć, przepraszać i siłują ratować swoją reputację. Tymczasem Bethesda oświadcza, że Fallout 4 będzie w dniu premiery pozbawiony, przynajmniej tych najbardziej znaczących, bugów, że historia ze Skyrim czy Assassin`s Creed: Unity w tym przypadku się nie powtórzy, a wszyscy wielbiciele serii będą zadowoleni już od pierwszego uruchomienia produkcji. Studio zainicjowało procedurę mającą na celu eliminację każdego błędu w jakiś sposób wpływającego na zabawę w uniwersum nowego Fallouta. Todd Howard, jeden z producentów, mówi: Zawsze będą jakieś problemy. Jeśli gra się zawiesi, to niedobrze, ale dużo gorzej jest wtedy, jak nagle znikną np. save’y. Zrobimy wszystko co w naszej mocy, by tego uniknąć. Trzymamy kciuki. Gra zadebiutuje 10 listopada.

Fallout 2

Beta Black Ops III ruszy w sierpniu

Macie ochotę na jeszcze jedną porcję Call of Duty? Jeżeli tak, to świetnie się składa, ponieważ Studio Treyarch właśnie ogłosiło, że wersja beta Black Ops III wystartuje 19 sierpnia, a więc jeszcze w te wakacje, jeszcze zanim przyjdzie szkolny wrzesień bądź studencki październik. W pierwszej kolejności z grą zapoznają się użytkownicy PlayStation 4 i niestety, kiedy trafi do właścicieli pecetów, wciąż nie wiemy, ale ostateczna wersja zawita na półkach sklepowych 6 listopada. Cierpliwości!

BlackOpsIII

Znamy datę premiery i ceny Disney Infinity 3.0

To nie koniec lepszych wieści niż te z początku podsumowania – poznaliśmy datę premiery Disney Infinity 3.0. Studio Disney Interactive Studios wyjawiło, że Starter Pack Disney Infinity 3.0 Star Wars: Twlight of the Republic zadebiutuje już pod koniec wakacji, 30 sierpnia za oceanem, w Stanach Zjednoczonych na pecetach, urządzeniach mobilnych oraz siódmej i ósmej generacji konsol. To nie lada gratka dla wielbicieli Gwiezdnych Wojen, które m.in. dzięki temu tytułowi przeżywają swoją drugą młodość, choć wszyscy wiemy, że wiernych fanów nigdy sadze nie brakowało. Później, kiedy już Yoda z bandą zadomowią się w świecie wirtualnego Disney'a, do gry trafią również postacie z nowej kreskówki W głowie się nie mieści czy z komiksów Marvela.

The Vanishing of Ethan Carter na PS4 w przyszłym tygodniu

Polska gra niezależnego studia The Astronauts, The Vanishing of Ethan Carter, od września 2014 do tej pory dostępna wyłącznie dla pecetów w przyszłym tygodniu trafi na konsolę PlayStaion 4. Jest to bez wątpienia rodzima produkcja godna polecenia – zdobyła prestiżową nagrodę BAFTA w kategorii „innowacje w grze” oraz przez wielu deweloperów z całego świata znalazła się w indywidualnych zestawieniach najlepszych tytułów ubiegłego roku. The Vanishing of Ethan Carter na PS4 dostępna będzie od 14 lipca, czyli od wtorku, i według już wcześniejszych zapewnień, nigdy nie zagości na konsoli Xbox One.

Carter2

Game Critics Awards - wybrano najlepsze produkcje targów E3 2015

Targi E3 w Los Angeles już dawno za nami, ale najwyższa pora na wyniki plebiscytu Game Critics Awards typującego najciekawsze zapowiedzi całej imprezy. W skład jury weszli przedstawiciele świata mediów i, choć wśród nich oczywiście zabrakło redaktorów PC Centre, to nie da się nie zgodzić z zaprezentowanymi wynikami. Największym uznaniem cieszyły się pokazy Bethesdy z Falloutem 4 na czele oraz Naughty Dog od Uncharted 4: The Thief`s End.

  • Najlepsza gra targów: Fallout 4
  • Najlepsza nowa franczyza: Horizon: Zero Dawn
  • Najlepsza gra konsolowa: Uncharted 4: A Thief’s End
  • Najlepsza gra na urządzenia przenośne: The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
  • Najlepsza gra PC: Fallout 4
  • Najlepszy sprzęt komputerowy: Oculus Touch
  • Najlepsza gra akcji: Star Wars: Battlefront
  • Najlepsza przygodowa gra akcji: Uncharted 4: A Thief’s End
  • Najlepsza gra RPG: Fallout 4
  • Najlepsza gra wyścigowa: Need for Speed
  • Najlepsza gra sportowa: FIFA 16
  • Najlepsza gra rodzinna/społecznościowa: Super Mario Maker
  • Najlepsza gra sieciowa multiplayer: Star Wars: Battlefront
  • Najlepsza niezależna produkcja: No Man’s Sky
  • Specjalne wyróżnienie za grafikę: Uncharted 4: A Thief’s End

HoloLens z ograniczonym polem widzenia

Wielkimi krokami zbliża się era okularów wirtualnej rzeczywistości, o których kilkanaście lat temu mogliśmy tylko pomarzyć, grając w The Sims i przyglądając się, jak szybko rośnie pasek potrzeby rozrywki u naszych podopiecznych, kiedy je zakładali. Wygląda na to, że nowy produkt Microsoftu, HoloLens, jednak nie zaoferuje nam pełnego pola widzenia, do czego zdążyli nas przyzwyczaić producenci tego typu wynalazków. Czyżby to krok w tył? Przedstawiciele firmy tłumaczą, że nie ma tu mowy o jakimkolwiek cofaniu się, tylko to trochę inny pomysł niż Project Morpheus czy Oculus Rift. Większość twórców okularów wirtualnej rzeczywistości stara się, by pole widzenia było jak najpełniejsze, tymczasem Microsoft pomyślał o nieco innym zastosowaniu, m.in. w świecie akademickim, gdzie jego ograniczenie okazałoby się zaletą, a nie wadą (projekt powstaje we współpracy z Uniwersytetem Case Western Reserve). Okulary HoloLens trafią do sprzedaży nie wcześniej niż w 2016 roku.

Zgłoś błąd