Metal Gear Solid V: The Phantom Pain i downgrade grafiki?
W ostatnim czasie dociera do nas coraz więcej informacji nt. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Kilka dni temu pojawił się np. nowy gameplay. Nie wszyscy są nim jednak usatysfakcjonowani, bo część graczy zauważyła, że jakość oprawy graficznej jest niższa niż w poprzednich materiałach reklamowych.
Pewne braki w grafice rzucają się w oczy przede wszystkim w cieniu, a także przy niektórych teksturach i w miejscach, gdzie występują „blade” kolory. Gracze od razu zaczęli podejrzewać, że twórcy celowo dokonali downgrade’u, co zresztą nie jest rzadkim zjawiskiem w branży (choć bynajmniej nie oznacza to, że jest to zjawisko chwalebne). Rzeczony filmik obejrzeć można poniżej.
Ken-ichiro Imaizumi, jeden z producentów Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, odpowiedział kilka razy na Twitterze. „Jeśli tylko znacie proces tworzenia gry... Normalnie nic nie zmieniamy [w oprawie graficznej – przyp. red.] i nie dokonujemy downgrade’u na tym etapie”. „Nie ruszamy systemu jakości w ostatniej fazie produkcji – takie rzeczy robi się dużo wcześniej. Najwyżej tuningujemy tylko system oświetlenia”. „Jesteście pewni, że oglądacie wideo w wysokiej rozdzielczości przy 60 klatkach na sekundę?”.
Faktem jest, że nie wszyscy gracze zgadzają się co do downgrade’u. Jeden z nich powiedział wręcz, że w omawianym wideo widać lepsze efekty świetlne niż w materiale z targów E3 (dostępnym powyżej). Tak naprawdę ciężko obiektywnie porównać oba te filmiki, bo dzieją się w różnych sceneriach, ale czujni fani serii z pewnością wyłapią różnice. O tym, jak oprawa graficzna będzie się faktycznie prezentowała, dowiemy się już 1 września, kiedy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zadebiutuje na PlayStation 4 i Xboxa One. Pecetowa wersja ukaże się dwa tygodnie później, 15 września.


