News

Podsumowanie wieści ze świata gier - 26

Co się działo w tygodniu przed targami E3?

Wiedźmin 3 sprzedany w 4 milionach egzemplarzy, Gran Turismo 7 trafi w nasze ręce być może wcześniej, niż zapowiadano na początku, a Steam po raz kolejny bije rekord w liczbie użytkowników zalogowanych jednocześnie. Mimo to drugi tydzień czerwca w branży elektronicznej rozgrywki upłynął nam jednak na oczekiwaniu na najważniejsze, doroczne targi E3 w Los Angeles – zewsząd dowiadywaliśmy się, co i kiedy podczas nich będziemy mogli zobaczyć i wkrótce zamówić w ramach przedsprzedaży.

Ponad 4 miliony egzemplarzy Wiedźmina 3

Zaledwie dwa tygodnie zajęło grze Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedanie się w liczbie 4 milionów egzemplarzy - jest to bardzo dobry wynik, którym nie omieszkało pochwalić się na Facebooku studio CD Projekt RED. Deweloperzy pracowali nad tytułem trzy lata, premierę przekładano trzykrotnie, a aktualnie regularnie publikowane są łatki korygujące sporo drobnych błędów, nieumniejszających jednak powszechnego zachwytu nad produkcją – to jednak nie wszystko, twórcy dbają o graczy, każdego tygodnia udostępniając mniejsze, darmowe DLC.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Gran Turismo 7 jeszcze w 2016 roku?

Gran Turismo 7, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy w ubiegłym roku, miało trafić w nasze ręce dopiero w 2017, ale być może produkcja będzie gotowa znacznie wcześniej – już jesienią 2016 i dotyczyłoby to niestety wyłącznie użytkowników PlayStation 4. Informacja pochodzi od samego Kazunori Yamauchi – jednego z twórców Gran Turismo, który w wywiadzie z włoskim serwisem Spezio Games zasugerował potencjalne zakończenie prac nad grą wcześniej, niż na początku przypuszczano. Podkreślił również, że siódemka zaoferuje nam m.in. znacznie ulepszoną fizykę uszkodzeń pojazdów, ale zapewne jeszcze trochę zaczekamy, zanim przekonamy się, jak będzie to wyglądało w praktyce.

Gran Turismo 7

Bloodstained: Ritual of the Night - sukces na Kickstarterze

Chociaż od tego sukcesu powstanie gry nie zależało, to producent postanowili udowodnić inwestorom, że i bez nich projekt dałby sobie radę dzięki portalowi crowfundingowemu Kickstarter, ostatnio bardzo często eksploatowanemu przez niezależnych deweloperów. Dzięki wsparciu graczy za pośrednictwem serwisu powstało wiele tytułów, które w innym wypadku nie miałoby prawa ujrzeć światła dziennego albo przynajmniej nie zyskałoby porównywalnej popularności. Nie tylko bowiem dla pieniędzy twórcy decydują się na zaprezentowanie na Kickstarterze swoich projektów, ale także właśnie dla samej promocji.

Zainteresowanie Bloodstained: Ritual of the Night okazało się tak duże, że autorom udało się zebrać znacznie więcej niż oczekiwał, bo zamiast 500 tysięcy dolarów aż 5,5 miliona od prawie 65 tysięcy ludzi, czym pobito rekord portalu ustanowiony przez Torment: Tides of Numenera o przeszło milion dolarów. Jak widać, gracze mają ochotę na powrót do klimatów Castlevanii i innych platformowych przygodówek z lat 90-tych. Bloodstained: Ritual of the Night zawita na PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One i Nintendo Wii U w 2017 roku.

Bloodstained

Nowy system zwrotów Steam powoduje spadek dochodów deweloperów

Niedawno pisaliśmy o zmianie regulaminu sklepu Steam, dotychczas nie pozwalającego na zwrot już uruchomionych gier i od teraz możemy oddać każdy tytuł, z którym spędziliśmy nie dłużej niż 2 godziny. Okazało się jednak, że użytkownicy znaleźli sposób na czerpanie z darmowej rozgrywki pomimo ograniczeń wprowadzonych przez Valve – wykupują drobne produkcje, jakie da się przejść w całości w mniej niż wspomniane 120 minut, po czym wnioskują o zwrot kosztów. Cierpią na tym zwłaszcza niezależni twórcy, przygotowujący przeważnie mniejsze, nieczasochłonne dla gracza projekty, na razie jednak nie zanosi się na wycofanie wprowadzonej ostatnio zmiany zasad sprzedaży.

wykresy

Steam: 10 mln użytkowników zalogowanych jednocześnie

Spadki dochodów niezależnych studiów nie wpływają jednak na ogólne zainteresowanie platformą Steam, która po raz kolejny bije rekord zalogowanych jednocześnie użytkowników – magiczna liczba sięgnęła już 10 milionów. Rekord osiągnięto w niedzielę 14 czerwca, być może mniej zasobne portfele czerpią ze wspomnianej korzyści testowanie gier przez pierwsze dwie godziny za darmo, kto bowiem wie, kiedy Valve znowu zmieni zdanie.

Steam rekord

Google wprowadza YouTube Gaming

Google inwestuje nie tylko w okulary Google Glass czy rewolucyjny wynalazek, jakim może okazać się Magic Leap. Firma postanowiła zwrócić się również ku rynkowi gier i we współpracy z Youtubem przygotowuje konkurencyjny dla Twitcha serwis Youtube Gaming, na którym widzowie będą mogli przebierać wśród 25 tysięcy tytułów posiadających własne strony, gdzie znajdą zarówno materiały od producentów, jak i samych użytkowników. Nie zabraknie także transmisji na żywo ze wsparciem dla 60 klatek na sekundę i, choć żadnych konkretnych dat wciąż nie podano, Youtube Gaming wystartować ma jeszcze tego lata.

YouTube Gaming

Zgłoś błąd