Thief nie otrzyma Mantle na premierę
Źródło: Gamespot
Sytuacja z Battlefieldem 4, który otrzymał wsparcie dla API Mantle w wersji beta kilka miesięcy po swoim debiucie, była raczej mocno krytykowana. Z Thief miało być inaczej. Niestety okazuje się, że na premierę gra nie będzie posiadać wsparcia dla API od AMD.
Thief debiutuje już w ten piątek i jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier początku roku, może nawet całego roku. Jest to także ważny element w strategii firmy AMD, która uczestniczyła w pracach nad produkcją udostępniając swoje technologie – Mantle i TrueAudio. Niestety znowu coś nie zagrało, bo w dniu swojej premiery API czerwonych niestety nie będzie jeszcze zaimplementowane w grze.
Taką informację podał przedstawiciel Eidos Montreal – developera, który zajmuje się nowym Thiefem. Zapewniał on, że opóźnienie jest spowodowane pracą nad "specyficznymi funkcjami PC", co raczej niewiele wyjaśnia. Nie zmienia to faktu, że zarówno Mantle jak i TrueAudio pojawić się mają dopiero w marcu i to w bliżej nieokreślonym terminie. Pamiętając, że Thief jest grą singleplayer, może okazać się więc, że gracze skończą grę, zanim producent wyda odpowiedniego patcha.
Gra Eidos Montreal nie jest jedyną, która korzystać ma z Mantle, a jej wydanie planowane jest na ten rok. Podobnie sprawa wygląda ze Star Citizenem i Sniper Elite 3, które dołączą do już wydanego Battlefielda 4. Thief w wersji pecetowej wyglądać ma oczywiście najlepiej ze wszystkich platform. Miejmy nadzieje, że developerzy przyłożą się i na patch z API AMD nie trzeba będzie czekać tyle, ile trzeba było czekać w przypadku BF4 (łatka zapowiadana początkowo na grudzień pojawiła się dopiero w lutym).



