Lenovo ma problemy finansowe
Ostatni rok w branży telefonów komórkowych był dość ciężki, przez co producenci musieli zwolnić wielu swoich pracowników. Mówiąc krótko, produkty BlackBerry, Microsoftu, Sony, HTC i innych przedsiębiorstw nie sprzedają się wystarczająco dobrze. Mowa tu również o Lenovo, któremu ostatnio nie powodzi się najlepiej.
Chińskie przedsiębiorstwo musi stawić czoła poważnym wyzwaniom w swoich głównych segmentach – komputerów, tabletów i smartfonów. W drugim kwartale 2015 roku przychody netto spadły o 51% w porównaniu do roku poprzedniego, wynosząc 105 milionów dolarów. Rynek komputerów notuje ciągły spadek, podczas gdy wzrost w dziale smartfonów jest coraz mniejszy, czego powodem jest spora konkurencja.
Mimo to Lenovo udało się uzyskać nie najgorsze wyniki, a sprzedaż urządzeń producenta poza Chinami rośnie. Niestety problem stanowią finanse, których nie najlepsza kondycja doprowadzi do zwolnienia 3 200 pracowników nieprodukcyjnych z całego świata. Kompleksowa restrukturyzacja ma przynieść lepsze wykorzystanie mocnych stron Lenovo i Motoroli (wykupionej za 12,5 miliarda dolarów na początku 2014 roku) m.in. poprzez uproszczenie portfolio produktów i wyraźne zróżnicowanie modeli.
Lenovo znane jest z bezpośredniego podejścia do sprzedaży – oferuje klientom konkurencyjne ceny z pominięciem operatorów. Strategia ta pochodzi właśnie od Motoroli – najnowsze modele sprzedawane są bezpośrednio i oferują uczciwe ceny. Łącznie, oszczędności firmy mają przynieść około 1,35 miliarda dolarów w ciągu roku.



