News

Watch_Dogs 2 oficjalnie ujawnione

Zgodnie z planami wydawców z firmy Ubisoft dziś o godzinie 18:00 poznaliśmy szczegóły najnowszego tytułu od francuskiego producenta, czyli gry Watch_Dogs 2. Zapowiedź potwierdziła wcześniejsze plotki dotyczące daty premiery, a także zdradziła nam wiele nowych informacji, o których nie można było dowiedzieć się z dotychczasowych wycieków.

Zaledwie kilka godzin temu informowaliśmy o przedpremierowych przeciekach z zespołu Ubisoftu, który właśnie dzisiaj miał przedstawić światu wygląd Watch_Dogs 2. Jak się okazuje, podana data premiery gry, wyznaczona na 15 listopada 2016 roku została potwierdzona, jednak w trakcie niespełna 20-minutowej transmisji dowiedzieliśmy się znacznie więcej niż z ostatniego przecieku. Już teraz wiemy, że udostępnione wcześniej materiały na pewno pochodziły z Watch_Dogs 2, jednak były tylko niewielką cząstką rzeczywistej zapowiedzi gry. Poniżej możecie obejrzeć najnowszy, pierwszy zwiastun produkcji w pełnej wersji.

Zgodnie z wypowiedziami twórców gry, Watch_Dogs 2 ma czerpać z dorobku swojego poprzednika. Deweloperzy starali się śledzić opinie społeczności graczy, chcąc wykorzystać ich uwagi przy tworzeniu następcy hitu z 2014 roku. Jedną z najważniejszych zmian będzie zupełnie nowa lokacja - zaprojaktowane na wzór San Francisco miasto okaże się większe od Chicago z poprzedniego wcielenia serii, lecz tak naprawdę jego głównym wyróżnikem będzie żywa tkanka. Cała metropolia ma tętnić życiem, a okazje same będą wpadać w ręce naszego bohatera, nawet jeśli chwilowo postanowimy nie podążać za tokiem fabuły. Deweloperzy poszli wręcz w kierunku symulacji miejskiego życia, która oprócz zadań do wypełnienia zapewni naszej postaci także rozrywkę.

A skoro już mowa o protagoniście - ten również ulegnie zmianie. Watch_Dogs 2 przedstawi nam bowiem Marcusa Hollowaya - bohatera znacznie nowocześniejszego, młodszego i zwinniejszego od Aidena Pearca z pierwszej części cyklu. Postać ta będzie nie tylko częścią hackerskiej organizacji DedSec, działającej na terenie wirtualnego San Francisco, ale także częścią większej społeczności - społeczności internetowej, oczywiście w obrębie sieci dostępnej w rozgrywce. Co to oznacza? Otóż główny bohater od teraz będzie mógł nie tylko poznać dane każdego napotkanego mieszkańca, ale przede wszystkim wykorzysta je w praktycznym celu. Twórcy postanowili na rozbudowane interakcje, dzięki którym otrzymamy możliwość wywołania zakłóceń u większej grupy osób, kontaktowania się z poszczególnymi obywatelami, czy po prostu nawiązywania różnego typu interakcji. Pozwolą nam one manipulować całymi grupami osób, powszechnie uzależnionych od sieci w dzisiejszych czasach, na własną korzyść. 

Marcus Holloway otrzyma oczywiście charakterystyczny ubiór, w którym nie zabraknie znanej już z pierwszej części chusty w urbanistycznym stylu, jednak to nie jedyna nowość, jaką przygotował dla nas Ubisoft. Bohater Watch_Dogs 2 zostanie wyposażony w zupełnie nowy sprzęt - obok wszechstronnego i nowoczesnego smartfona w jego ekwipunku odnajdziemy małego, zwiadowczego robota, quadrocopter, paralizator, a także specjalną kulę na sznurku, przydatną podczas walki wręcz z przeciwnikami. Rodzajów broni będzie natomiast znacznie więcej niż w pierwszej odsłonie gry, ponieważ w organizacji DedSec otrzymamy możliwość wytwarzania jej za pomocą drukarek 3D. Holloway okaże się różnież bardzo aktywny - obok swoich hackerskich zdolności, postać ta wyróżniać się też będzie postawą buntu przeciwko coraz większemu uzależnieniu życia społeczeństwa od systemów ctOS. W rozgrywce nie unikniemy więc przemieszczania się po mieście, jednak tym razem w nieco inny sposób. Twórcy postanowili bowiem wprowadzić do Watch_Dogs 2 bardziej rozbudowaną fizykę poruszania się głównego bohatera, dzięki czemu Holloway będzie mógł się poruszać jak prawdziwy parkourowiec, skacząc z dachów na dachy budynków i nokautując przeciwników w trakcie skoku.

Gameplay umożliwi nam trzy różne drogi rozgrywki. Pierwsza będzie zupełnie czystą (nikogo w niej bezpośrednio nie zabijemy), a do jej realizacji posłużymy się wyłącznie hakowaniem. Nie takim jednak, jakie znamy z poprzedniej części gry, ponieważ teraz nasz smartfon pozwoli na przejęcie kontroli niemalże nad każdym elektronicznym elementem w San Francisco - od każdego dostępnego modelu auta, przez roboty i mosty, aż po maszyny budowlane, windy itd. Możliwości Watch_Dogs 2 mają być więc wyjątkowo rozbudowane w porównaniu do pierwszej części cyklu, a dodatkowo ubogaci je tryb multiplayer. Mimo że na jego temat nie zdradzono zbyt wielu szczegółów, to w trakcie prezentacji gry mogliśmy dostrzec m. in. wyścigi dronów (nie jest pewne, czy w trybie online) oraz przede wszystkim nowy moduł kooperacji, który pozwoli na wejście do rozgrywki innych graczy i wspólną pracę na rzecz organizacji DedSec.

Na sam koniec warto wyróżnić jeszcze jeden element, o którym postanowili wspomnieć producenci Watch_Dogs 2 w dzisiejszej zapowiedzi. Chodzi tutaj o model jazdy samochodów, będący jedną z głównych bolączek poprzedniego wcielenia gry. Tym razem spece z Ubisoftu postanowili skupić się na dopracowaniu poruszania się samych pojazdów, aby czynność tę uczynić jak najbardziej przystępną dla graczy. Przy tak wielkim mieście wszelkie pojazdy są bardzo ważnym środkiem lokomocji, nic więc dziwnego, że w dużej mierze ich słabe prowadzenie przyczyniło sie do kiepskich ocen Watch_Dogs z 2014 roku. Najnowsza produkcja Ubisoftu jest projektowana z myślą o konsolach Xbox One, PlayStation 4, ale także komputerach PC. Więcej informacji powinniśmy otrzymać podczas zbliżających się wielkimi krokami targów E3 2016, gdyż to właśnie wtedy Ubisoft przedstawi nam Watch_Dogs 2 w demonstracyjnej wersji.

Zgłoś błąd