Facebook testuje usługę płatności mobilnych
Szefowie największej na świecie sieci społecznościowej mają kolejny pomysł na rozbudowanie Facebooka. Ma to być usługa płatności mobilnych ułatwiająca zakup aplikacji.
Dzięki nowej usłudze przeprowadzanie transakcji miałoby być o wiele łatwiejsze, choćby przez automatyczne uzupełnianie naszych danych w formularzu płatności. Deweloperzy tworzący oprogramowanie twierdzą, że taka funkcjonalność ułatwiłaby im życie.
Facebook jasno zaznaczył, że wprowadzenie usługi nie wiązałoby się z przeniesieniem przetwarzania płatności poza obecnego usługodawcę. Jak wyjaśnia Tera Randall w oświadczeniu wystosowanym przez firmę:
- Ten produkt jest prostym przykładem tego, w jaki sposób możemy pomóc naszym partnerom tworzącym aplikacje w usprawnieniu ich biznesu. Facebook jest w bardzo dobrych relacjach z PayPal, jedną z największych usług umożliwiających płatność w Internecie.
Jak zauważa Manoj Menon z Frost & Sullivan, tego typu podejście jest świetnym ruchem ze strony Facebooka. Portal posiada więcej niż miliard użytkowników logujących się choć raz dziennie, a więc jest dobrym polem dla reklamodawców. Widać to w udostępnionym niedawno raporcie kwartalnym, w którym dochód z reklam wyniósł aż 1,6 mld dolarów.
- Facebook nie chce być jedynie platformą do promocji marek, ale chce stać się miejscem, gdzie e-commerce żyje, gdzie wykonywanych jest masa transakcji – stwierdził Menon. – Ta funkcjonalność pozwoli zademonstrować reklamodawcom efektywność całej platformy w zwiększaniu przychodów firmy. To genialny ruch ze strony Facebooka – dodał.
Ten sam specjalista wskazuje jednak na problem z zabezpieczeniami informacji finansowych:
- Konsumenci wymagają bezpieczeństwa, płynności i wygody w płatnościach mobilnych. Na rynku są już przecież takie marki, jak PayPal, Visa czy Master Card i to właśnie do nich ludzie mają zaufanie. Ciężko będzie przekonać ich do zmiany frontu - zakończył.



