
ESL publikuje statystyki oglądalności turniejów IEM oraz ESL One
Zastanawialiście się kiedyś ilu widzów łącznie przyciągają takie e-sportowe wydarzenia jak Intel Extreme Masters i ESL One? W jakich krajach oglądalność jest największa? Jaką popularnością cieszą się zawody organizowane przez Electronic Sports League nad Wisłą? Na te pytania odpowiedzieli przedstawiciele jednej z największych platform dla sportów elektronicznych.
Na facebookowym profilu ESL Polska pojawiła się bardzo ciekawa infografika, przedstawiająca w liczbach popularność zawodów IEM oraz ESL One w Polsce. Na przykładzie tegorocznego Intel Extreme Masters Katowice 2016 autorzy grafiki przedstawili TOP 5 państw. Najwięcej widzów, bo aż 79,7%, pochodziło ze Stanów Zjednoczonych – ich liczba wyniosła około 7 mln. W poszczególnych krajach Starego Kontynentu sympatyków turniejów offline jest już nieco mniej, ale liczby i tak robią wrażenie. Na szczycie europejskiej czołówki znaleźli się Niemcy z wynikiem 2,86 mln sympatyków (8,1%), a nieco dalej ulokowała się Polska – zmagania w stolicy Śląska oglądało w marcu tego roku łącznie 2,82 mln rodaków (8%). Ostatnie miejsca zajmuje Szwecja (2 mln, 5,7%) oraz Wielka Brytania (1,8 mln, 5%). Warto także zwrócić uwagę na zmiany liczby osób, które śledziły rozgrywki za pośrednictwem streamów – w 2014 roku było to 831.000 sympatyków e-sportu, zaś dwa lata później odnotowano wspomniane wcześniej 2,82 mln.
(fot. ESL)
Równie interesująco wyglądała sytuacja podczas ESL One Cologne 2016. Tutaj również TOP5 zdominowali Amerykanie – zawody przyciągnęły 5,8 mln widzów z USA (9,7%). Na drugim miejscu znów znalazły się Niemcy z wynikiem 2,66 mln (4,5%), ale ostatnia pozycja na podium wygląda inaczej. Turniej w Kolonii oglądało bowiem 2,53 mieszkańców Rosji (4.3%) - to minimalnie więcej od Polaków, których odnotowano 2,5 mln (3,3%). Zestawienie zamyka Szwecja z której terytorium mecze obserwowało 1,9 osób (3,3%). Zmiana oglądalności na przestrzeni dwóch lat dla ESL One Cologne wyniosła nad Wisłą aż 2500% - w 2014 nie przekroczono nawet progu 100.000 widzów podczas gdy w 2016 zanotowano oglądalność rzędu 2,5 mln. Sympatycy najpopularniejszych produkcji e-sportowych oglądają zmagania swoich idoli najczęściej za pośrednictwem Twitcha – na 130 godzin rozgrywek 23% widzów wybiera właśnie tę platformę. Pełną infografikę możecie zobaczyć pod tym linkiem.