MSI GeForce GTX 580 Lightning
Bezkompromisowa wydajność w świetnym opakowaniu
Adrian Kotowski 18 maja 2011, 11:07
Tabela faktów pokaż/ukryj
| Produkt: | MSI GeForce GTX 580 Lightning (N580GTX Lightning) |
| Producent: | MSI International |
| Procesor graficzny: | GF110 |
| Zainstalowana pamięć: | 1536 MB |
| Rodzaj zainstalowanej pamięci: | GDDR5 |
| Częstotliwość taktowania rdzenia: | 832 MHz |
| Częstotliwość taktowania pamięci: | 1050 MHz (efektywnie 4200 MHz) |
Rodzina kart Lightning jest znana większości entuzjastów sprzętu komputerowego. Należące do niej konstrukcje cechują się w powszechnym mniemaniu bardzo wysoką wydajnością, wzorową kulturą pracy oraz ponadprzeciętnymi możliwościami podkręcania. Na przykładzie MSI GeForce'a GTX 580 Lightning sprawdzimy, czy takie myślenie o kartach MSI zgodne jest z prawdą. Zapraszamy do lektury.
Opakowanie i jego zawartość
Karta dotarła do redakcji zapakowana w sporych rozmiarów karton. Na klapie frontowej opakowania ujrzymy znajomy samolot myśliwski (motyw bardzo często wykorzystywany przez MSI). Znajdują się tam oczywiście najważniejsze informacje dotyczące układu i zgodności z różnymi technologiami. Producent umieścił tam też informację o tym, że karta przeznaczona jest do ekstremalnego overclockingu (przy wykorzystaniu suchego lodu lub ciekłego azotu).
Po otwarciu opakowania znajdziemy w środku bohatera naszej dzisiejszej recenzji w towarzystwie kilku dodatków. Są to:
- płyta ze sterownikami,
- instrukcja szybkiej instalacji,
- konektor DVI – D-Sub,
- dwa mostki SLI,
- dwie przejściówki PCIe 6-pin – PCIe 8-pin,
- trzy kable do wyprowadzenia punktów pomiaru napięcia.
Jakość i liczba dodatków jak na taką kartę, nie jest szczególnie duża. Przydałby się np. kabel HDMI lub jakakolwiek gra.
Spis treści
- MSI GeForce GTX 580 Lightning (wprowadzenie)
- Wygląd karty
- Platforma testowa
- Testy wydajności
- Testy wydajności - Crysis Warhead i Aliens vs Predator
- Testy wydajności - Just Couse 2, Battlefield Bad Company 2 i World in Conflict
- Testy wydajności - Colin McRae DiRT 2 i World in Conflict
- Podkręcanie
- Kultura pracy
- Podsumowanie




