Twórcy Titanfall 2 zapowiadają dedykowane serwery
Zespół programistów ze studia Respawn Entertainment, odpowiedzialnego za produkcję drugiej części Titanfalla, opublikował w sieci krótki filmik gdzie Jon Shiring zdradza nieco technicznych szczegółów związanych z trybem wieloosobowym – gra ma otrzymać dedykowane serwery, które zapewnią zabawę na najwyższym poziomie.
Chęć udostępnienia gry na wszystkich nowoczesnych platformach zmusiła producentów do poszukiwania rozwiązania, mającego zapewnić komfortową grę wieloosobową. Pierwszy Titanfall dostępny był jedynie na sprzęcie Microsoftu – Xboxie i systemie Windows, więc serwery umieszczono w wirtualnej chmurze Azure, której właścicielem jest korporacja z Redmond. Teraz do zabawy wkracza także PlayStation 4, stąd decyzja Respawn o umieszczeniu wszystkich danych u firmy Multiplay. Dostawca ten jest doświadczoną marką, istniejącą od 1997 roku – organizacja wynajmuje serwery dla deweloperów gier video, a także zapewnia techniczne zaplecze dla organizatorów esportowych turniejów. Twórcy nowego Titanfalla zapewniają, że dedykowane serwery Multiplay zagwarantują wysoki poziom rozgrywki ludziom z każdego krańca globu.
W krótkim komentarzu Shiring wyraził zadowolenie z podjęcia współpracy z Multiplay: „Chcemy osiągnąć wysoki stopień skalowania i niezawodności, więc postanowiliśmy nawiązać współpracę z Multiplay, ponieważ mają spore doświadczenie w hostingu gier i posiadają ciekawe rozwiązania”. Deweloper zapowiedział też, że studio jest zdeterminowane aby wszyscy gracze mogli cieszyć się płynną i ekscytującą rozgrywką. Aby wszystkie te warunki zostały spełnione potrzebne są przedpremierowe testy techniczne do których zaproszeni zostaną fani serii – ich data nie została jednak jeszcze określona. Titanfall 2 został oficjalnie zapowiedziany podczas tegorocznych targów E3, gra ma pojawić się w sklepach 28 października i jak już wspomnieliśmy dostępna będzie na konsolach bieżącej generacji oraz platformie PC.


