News

S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha, czyli co by było, gdyby...

Grupa miłośników serii S.T.A.L.K.E.R. przygotowuje modyfikację zatytułowaną Lost Alpha, która ma nam przypomnieć, jak - wedle wczesnych planów - miała wyglądać gra.

Przyszłość S.T.A.L.K.E.R.A. 2 jest niepewna, jednak fanom serii na pewno nie zabraknie nowych odsłon. Grupa miłośników ukraińskiej gry zrzeszona pod nazwą Dezowave pracuje nad modyfikacją wydanego w 2007 roku S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Ich celem jest przywrócenie gry do takiej formy, w jakiej była na długo przed premierą - w tym lokacje i samochody jako środek transportu.

GSC Game World przez lata publikowało mnóstwo materiałów z projektu, stąd wiemy, że przeszedł on ogromną metamorfozę. Finalna wersja rozgrywała się co prawda w alternatywnej rzeczywistości, jednak teren działań był bliski realizmowi. Tymczasem pierwsze plany wyglądały zupełnie inaczej - gra miała się skupiać na podróżach w czasie, zawierać dużo elementów zaczerpniętych z tematyki science-fiction i być zwykłym FPS-em (tj. bez elementów znanych z RPG).

Twórców moda zatytułowanego Lost Alpha bardziej interesuje jednak późniejsza wersja (nazywana wówczas S.T.A.L.K.E.R.: Lost Oblivion), tworzona w latach 2002-2005. Jak się bowiem okazuje - zawierała ona znacznie więcej lokacji niż widzieliśmy w finalnym wydaniu. Były one ponadto większe i bardziej bogate w szczegóły, a po ogromnym terenie można było poruszać się pojazdami. Fani chcą to przywrócić, a w swoich pracach opierają się na licznych materiałach graficznych i wczesnej wersji gry z 2004 roku, którą 3 lata temu udostępniło ukraińskie studio GSC Game World.

Niestety, nie podano żadnego terminu premiery S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha, ale możecie być pewni, że będziemy śledzili temat. Póki co zachęcamy do zapoznania się z 5-minutowym trailerem, który możecie obejrzeć powyżej.

Zgłoś błąd