Sony zmienia zdanie w kwestii wodoodporności swoich smartfonów
Sony znane jest z działań marketingowych promujących linię smartfonów Xperia jako urządzeń wodoodpornych, co jest obecnie dość rzadko występującą funkcją. Popularne są też reklamy prezentujące odporność urządzeń (np. Z3) na działanie cieczy, nawet po całkowitym zanurzeniu w wodzie.
To wszystko jest już jednak nieaktualne, bo Sony zmieniło swoje stanowisko w sprawie wodoodporności telefonów, zalecając swoim użytkownikom, aby ci więcej nie korzystali z urządzeń pod wodą.
Przedsiębiorstwo zaktualizowało swoją stronę internetową, na której można teraz znaleźć przypomnienie, aby nie używać swoich urządzeń pod wodą. Mimo, że część z nich posiada klasę IP68 (potwierdzającą odporność smartfonu na pył oraz zanurzenie w wodzie na głębokość ponad 1 metra).
Co może być powodem takiej zmiany? Sony poinformowało, że testy telefonów polegają na zanurzaniu ich w pojemnikach wypełnionymi wodą z kranu o głębokości 1,5 metra. Po 30 minutach są one delikatnie wyjmowane z wody i sprawdzane pod względem stabilności działania funkcji. Mówiąc prościej, urządzenia nie są tak naprawdę testowane pod kątem wykorzystywania na basenie, plaży itp. Jak na ironię, to właśnie takie zastosowanie promuje Sony w swoich kampaniach marketingowych.
Warto dodać, że podczas zeszłotygodniowych targów IFA w Berlinie Sony zdążyło jeszcze zaprezentować kilka nowych urządzeń opisując je jako wodoodporne.



