News

Przeglądarka Chrome od jutra będzie blokować reklamy we Flashu

Już od jutra w przeglądarce Google Chrome zostaną wyłączone wszystkie reklamy Flash. Blisko dwudziestoletnia wtyczka, wzbudzająca skrajne emocje użytkowników, już jutro otrzyma kolejny cios od Google mający na celu odejście od rozwiązania Adobe.

Google jest w czołówce przedsiębiorstw rezygnujących z Flasha. Jego najnowsza decyzja z pewnością ucieszy użytkowników, którzy nie korzystają z programów blokujących reklamy, a te często są nachalne – zasłaniają przeglądaną stronę, samoczynnie się uruchamiają lub co gorsza, przekierowują do innych stron.

Adobe Flash Player

Od jakiegoś czasu wszystkie reklamy przesyłane do Google AdWords są domyślnie konwertowane na HTML5. Wraz z pierwszym września inni reklamodawcy będą zmuszeni do rezygnacji z Flasha, w innym przypadku ich reklamy po prostu nie zostaną poprawnie wyświetlone.

W styczniu popularny serwis YouTube (również należący do Google) wprowadził domyślną obsługę HTML5, nad którą pracował przez 4 ostatnie lata. Mozilla także zablokowała wtyczkę dla wszystkich starszych niż ostatnia wersji przeglądarki. Jak widać nowa technologia sukcesywnie zastępuje Flasha. Nie oznacza to jednak, że HTML5 całkowicie zajmie miejsce wtyczki od Adobe w najbliższym czasie. Bardzo prawdopodobne, że nastąpi to dopiero za kilka lat.

Zgłoś błąd