News

Yahoo i Google: porozumienie w sprawie reklam

Firmy ogłosiły w czwartek umowę o współpracy. Zgodnie z jej założeniami Yahoo stanie się jednym z wydawców internetowych, którzy uczestniczą w programie AdSense.

Wspólne testy Google oraz Yahoo trwały od kwietnia tego roku. Reklamy AdSense pojawiały się na 3 procentach stron z wynikami wyszukiwania Yahoo.

Na mocy umowy Yahoo zachowa wszystkie swoje usługi, a reklamy Google będą dodatkiem do nich. Yahoo będzie mogło też wyświetlać reklamy od Google na dowolnej liczbie stron z wynikami wyszukiwania.

Nie ujawniono warunków finansowych porozumienia. Podano jednak do wiadomości, że umowa nie została podpisana na wyłączność, co pozwala Yahoo na zawarcie podobnej umowy z innymi firmami.

Porozumieniem zostaną objęte strony w Kanadzie oraz USA. Obie firmy dobrowolnie zdecydowały się na poddanie umowy ocenie Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych. Przy okazji obie firmy zapowiedziały prace nad interoperacyjnością swoich komunikatorów.


Zgłoś błąd