Remedy: Powinniście zagrać w Heavy Rain
Pracownik studia deweloperskiego Remedy, Mikko Rautalahti, przedstawił swoje zdanie na temat porównań Alana Wake'a z Heavy Rain, a przy okazji zachęcił graczy do zapoznania się z tym drugim tytułem.
Mikko Rautalahti, odpowiedzialny za scenariusz gry Alan Wake, przyznał, że nie rozumie, dlaczego mówi się, że to tytuł oferujący podobne jak Heavy Rain doświadczenia.
– Myślę, że takie porównania nie są motywowane tym, czym gra tak naprawdę jest. Pojawiają się one, ponieważ nasz tytuł jest grą ekskluzywną dla Xbox 360 – powiedział Rautalahti. – Czuję pewnego rodzaju presję, ponieważ czasami oczekiwania po prostu nie mają nic wspólnego z grą, którą aktualnie tworzymy. Mam na myśli to, że gry te są prawie całkowicie odmienne. Mechanika gry jest inna, tempo rozgrywki jest inne, sposób opowiadania historii jest inny, sceneria jest inna, założenie jest inne... Nie wierzę, że ktoś mógłby na poważnie silić się na to porównanie, jeśli przynajmniej jedna z tych gier była by tytułem multiplatformowym – dodał.
Powyższa wypowiedź nie oznacza jednak, że Mikko Rautalahti nie jest fanem Heavy Rain.
– Muszę przyznać, że uwielbiałem Heavy Rain. Uważam, że ktokolwiek jeszcze w tę grę nie grał, powinien zagrać. Tytuł ten robi wszystko po swojemu, bez kompromisów i wymówek, a to jest zawsze mile widzianą zmianą tempa w tej branży – zakończył pracownik studia Remedy.


