News

OpenOffice w MSWiA zamiast pakietu Microsoftu?

Wkrótce odbędzie się przetarg na wyposażenie Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego. W informacji dotyczącej oprogramowania, jakim mają dysponować zakupione komputery przy pozycji "Oprogramowanie biurowe" pojawił się OpenOffice.

Wartość całego projektu jest szacowana na 450 mln złotych. Na sam system obsługujący numery alarmowe 112 i inne ministerstwo przeznaczy 16 mln złotych. W związku z tym przedstawiono wymogi, jakie powinny spełniać komputery potrzebne do przygotowania infrastruktury. Oprogramowanie, w które zostaną wyposażone, nadal może pochodzić od firmy Microsoft - Windows Vista lub 7. Tymczasem pakiet biurowy, jaki zażyczyło sobie MSWiA, to OpenOffice. To pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej administracji. Dotychczas wszystkie komputery były wyposażone w produkty Microsoftu, na co przeznaczano nawet kilka milionów złotych.

Zgłoś błąd