400 mln sprzedanych licencji Windows 7
Microsoft pochwalił się na dzisiejszej konferencji statystykami dotyczącymi sprzedaży swoich produktów: systemu Windows 7 i pakietu biurowego Office 2010
Jak podał Steve Ballmer na wystąpieniu otwierającym Worldwide Partner Conference w Los Angeles, Windows 7 od momentu swojej premiery został sprzedany w 400 mln egzemplarzy. Tym samym firma zrealizowała swój cel sprzedaży "jednej siódemki co siedem sekund" na świecie. Obecnie system ma 20-procentowy udział w rynku, co Microsoft uznaje za ogromny sukces. Ciekawostką podaną również na konferencji jest rosnąca popularność architektury 64-bitowej. Według statystyk firmy ChangeBASE, obecnie opartych jest na niej ponad połowa wszystkich zainstalowanych Windowsów 7.
Microsoft pochwalił się również 100 milionami sprzeedanych licencji Office'a 2010. Najnowsza edycja pakietu jest - zdaniem producenta - pięciokrotnie częściej stosowana w biznesie niż poprzednia i tym samym została okrzyknięta najlepiej sprzedającą się spośród wszystkich dotychczasowych. Ballmer wspomniał też o rosnącej popularności Office'a 365, czyli wersji działającej w pełni w chmurze obliczeniowej. Podano, że w ciągu dwóch ostatnich tygodni usługę wdrożyło 50 tys. firm i organizacji.
Na konferencji w Los Angeles CEO Microsoftu zdradził też, że kolejna edycja systemu operacyjnego będzie rzeczywiście nazywać się Windows 8. Do tej pory bowiem producent nie przyjął oficjalnego stanowiska w tej sprawie, a przydomek taki nadały projektowi media. Jednym z tematów był też interfejs Metro, który ma się pojawić zarówno w kolejnej wersji Windowsa, jak i Office'a.


