Gothic 3: Forsaken Gods
Jawtek 19 września 2008, 17:01
Tabela faktów pokaż/ukryj
| Produkt: | Gothic 3: Zmierzch Bogów |
| Producent: | Trine Game Studios |
| Wydawca: | JoWooD |
| Dystrybutor w Polsce: | CD Projekt |
| Data premiery na świecie: | 21 listopad 2008 |
| Data premiery w Polsce: | 5 grudzień 2008 |
| Zalecany wiek: | 16+ |
| Wymagania sprzętowe - minimalne: | procesor Intel Pentium IV (3 GHz) lub odpowiednik, 1 GB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 9.0b (Radeon 9800 lub odpowiednik), 4,6 GB wolnego miejsca na HDD |
Premierze trzeciej części Gothica towarzyszyły wielkie oczekiwania. Twórcy gry działali pod ogromną presją i gdy gra wreszcie się ukazała opinie były – jak to zwykle bywa w takich przypadkach – podzielone. Jedni uznali Gothic 3 za godnego następcę wspaniałych poprzedników, inni zaś wieszali nań psy za kiepską optymalizację silnika. Faktem jest jednak, że gra odniosła sukces i zyskała wielu oddanych fanów. Po zamieszaniu z czwartą częścią i zmianie producenta nadchodzi długo oczekiwany dodatek. Ma on zapewnić płynne przejście między wydarzeniami części trzeciej i czwartej. Czy spełni oczekiwania fanów?
Pierwszą ciekawostką związaną z Forsaken Gods (Zapomniani Bogowie) jest fakt, że grę tworzy studio mieszczące się w… Bombaju! Tak – wydawca nie zdecydował się powierzyć dodatku twórcom podstawki (Piranha Bytes) ani ekipie zajmującej się „czwórką” (niemiecki Spellbound). Decyzja ta wzbudza wśród fanów pewne obawy o to, czy Hindusom nie będzie ciężko będzie trafić w gusta europejczyków.
Świat gry w rozszerzeniu nie zostanie powiększony względem podstawki, ponieważ twórcy skupiają się głównie na zadaniach. Tych ma być sporo, bowiem gra oferować będzie około 20 – 25 godzin rozgrywki.
Akcja Forsaken Gods rozpocznie się w dwa lata po zakończeniu Gothica 3 i będzie rozwinięciem jednego z trzech zakończeń. Którego dokładnie? Tego na razie nie wiemy. Ujawniono natomiast, że ponownie wcielimy się w Bezimiennego bohatera, tym razem próbującego odnaleźć swoje miejsce po wojnie z orkami. Spotkamy wielu starych znajomych, którzy dołączyli do nowo powstałych frakcji. Na naszej drodze staną także nowe bestie, które potraktować będzie można niespotykanymi w podstawce broniami. Pojawią się również nowe zbroje. Ekwipunek ten przyda się także podczas walki z ludzkimi oponentami, których AI zostanie znacznie poprawione, zwiększając tym samym poziom trudności. Natomiast nasz bohater wyposażony zostanie w całą gamę nowych ciosów, które oferować będzie usprawniony system walki.
Od razu po włączeniu gry widoczne będą również usprawnienia w silniku gry, w tym poprawiona grafika. Zmiany zaobserwować będzie można także w ekranie ekwipunku, który ponoć będzie bardziej przejrzysty i intuicyjny.
Egzotycznym z naszej perspektywy twórcom powierzono rozszerzenie do jednej z najpopularniejszych w europie serii gier. Fani Gothica zacierają ręce, a nam pozostaje czekać do listopada, kiedy to po raz ostatni dane nam będzie wcielić się w Bezimiennego.





