News

PlayStation 4 z GPU w konfiguracji Hybrid CrossFireX?

Platforma Orbis, która będzie sercem nowej generacji konsoli PlayStation, najprawdopodobniej otrzyma wsparcie dla technologii Hybrid CrossFireX, wykorzystując dwa układy graficzne AMD Radeon HD.

Jak już wiemy, platforma konsoli PlayStation 4 zostanie oparta o komponenty firmy AMD (Advanced Micro Devices). Sony - do swojej najnowszej konsoli - wykorzysta APU (Accelerated Processing Units) A8-3850 (4 x 1 MB cache, 32 nm), który posiada czterordzeniowy procesor oparty o architekturę K10 Llano taktowany zegarem 2,9 GHz oraz wbudowany układ graficzny Radeon HD 6550D. Niestety najprawdopodobniej jest to ostateczny wybór jednostki dla PS4 i nie zobaczymy w niej APU opartego o architekturę Piledriver, choć - jak to w świecie IT bywa - jeszcze wiele może się zmienić.

Ponadto następca PlayStation 3 otrzyma drugi układ graficzny, którym będzie Radeon HD 7670. Niestety nie jest to GPU oparte o architekturę GCN (Graphics Core Next), a jedynie rebrandowany Radeon HD 6670 wykonany w 40-nm procesie technologicznym, dysponujący technologią VLIW5. Dzięki obecności dwóch układów graficznych, konsola PS4 będzie mogła skorzystać z dobrodziejstw Hybrid CrossFireX, zyskując przez to większą moc obliczeniową w grafice 3D.

Poniżej prezentujemy koncepcyjną fotografię konsoli PlayStation 4.

Sony PlayStation 4 01

Zgłoś błąd