Motorola wychodzi na prostą - wzrost sprzedaży o 32 procent.
Motorola Mobility opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Co prawda firma znów zanotowała straty, ale są one mniejsze niż poprzednio.
We wspomnianym okresie przychody mobilnego trzonu Motoroli wyniosły 3,33 mln USD, czyli o 28 proc. więcej niż w roku ubiegłym. O 27 proc. wzrosły również koszty produkcji, dzięki czemu producent podniósł marżę brutto z 664 do 864 mln dolarów.
Spośród 11 mln urządzeń, które sprzedaje Motorola, 4,4 mln to smartfony. Wygenerowały one znaczą część całego przychodu, bo 2,4 mln USD, i tym samym zanotowały wzrost o 41 proc.
Straty producenta wyniosły w tym segmencie 85 mln USD. Rok temu było to 87 mln, zatem daje się zauważyć lekki wzrost. Nieco bardziej optymistycznie prezentuje się całkowity wynik firmy - 56 mln USD straty, wobec 81 mln w ubiegłym kwartale.
Producent spodziewa się przyśpieszonego wzrostu w trzecim oraz czwartym kwartale 2011. Okres ten ma zaowocować wprowadzeniem nowych modeli na rynek i wzmożonymi działaniami marketingowymi.


