News

Kobiety chętniej wybierają iPhone 5C niż 5S

Okazuje się, że "plastikowy" iPhone przyciąga i to nie byle kogo, bo płeć piękną. Kobiety zdecydowanie chętniej wybierają kolorowe smartfony Apple'a, który kolejny raz znalazł niszę na rynku.

Przed uruchomieniem oficjalnej sprzedaży smartfona iPhone 5C w internecie krążyły pogłoski o znacznie niższej cenie względem flagowego modelu 5C. Niestety nie znalazło to odzwierciedlenia w rzeczywistości, a końcowy produkt jest wyceniany tylko nieznacznie niżej. W przeciwieństwie jednak do wyższego modelu oferuje różne wersje kolorystyczne, dając konsumentom wybór. Mówi się, że model 5S sprzedał się zdecydowanie lepiej niż iPhone 5C, ale jest jeden wyjątek od tej reguły. Plastikowy iPhone jest łakomym kąskiem dla wielbicielek nowych technologii.

iPhone 5C

Analityk Benedict Evans, by oszacować sprzedaż iPhone 5C, obserwował sieć społecznościową Facebook. Apple nie udostępnia już od jakiegoś czasu dokładnych wyników sprzedaży, więc to jeden ze sposobów, aby to sprawdzić. Ujawnił ciekawe informacje na temat wyników sprzedaży obu najnowszych modeli z jabłuszkiem. Okazało się, że w samych Stanach Zjednoczonych sprzedało się aż dwukrotnie więcej modeli 5S niż 5C. Co ciekawe, wśród kobiet zdecydowanie wygrywa niższy w hierarchii model – w ich przypadku tendencja jest dokładnie odwrotna.

Evans co prawda nie formułuje takich na podstawie swoich badań, ale bardzo możliwe, że kobiety nie tyle kierują się specyfikacją techniczną i innymi zagadnieniami z nią związanymi, co zwracają dużą uwagę na kolory. Może właśnie dlatego coraz więcej producentów udostępnia wiele wersji kolorystycznych swoich produktów.

Zgłoś błąd