DirectX 11.2 na wyłączność dla systemu Windows 8.1
Microsoft oficjalnie zapowiedział, że nowe wydanie bibliotek DirectX w wersji 11.2 znajdzie się jedynie w konsoli Xbox One oraz nowym systemie Windows 8.1. Poprzednie edycje, w tym Windows 7 i „czysta” ósemka, nie będą wspierane.
Wiadomość ta została podana na konferencji BUILD, gdzie zapowiedziano kontynuowanie prac nad API DirectX oraz wyjaśniono, co przyniesie jego nowa wersja. Antoine Leblond zaprezentował nową funkcjonalność udostępnioną przez biblioteki, która ma zapewnić większą ilość detali wyświetlanych na ekranie przy zmniejszonym apetycie na zasoby systemowe.
„Tiled Resourced”, bo taką nosi nazwę nowa technologia, pozwala na wykorzystanie pamięci RAM oraz VRAM do przechowywania tekstur. Leblond zapewnia, że dzięki temu gry wykorzystujące DirectX 11.2 otrzymają tekstury jeszcze wyższej rozdzielczości. Na potwierdzenie tych słów pracownik Microsoftu zaprezentował demo posiadające aż 9 GB tekstur – w pierwszej kolejności została wykorzystana pamięć operacyjna RAM, dopiero w dalszej brano pod uwagę VRAM.
Leblond potwierdził, że Direct3D 11.2 będzie pierwszą wersją API wspierającą „Tiled Resources” i że będzie dostępna ekskluzywnie tylko w systemie operacyjnym Windows 8.1 oraz w nextgenowej konsoli Xbox One. Gigant z Redmond chce w ten sposób przekonać ludzi do wymiany bardzo popularnej jeszcze „siódemki” na ich najnowsze dziecko. Zabawa z cyferkami nie jest jednak nowością – podobnie sytuacja przedstawiała się w przypadku Windows 8, który otrzymał DirectX 11.1 na wyłączność.
Największą jednak niespodzianką jest całkowity brak wsparcia dla posiadaczy „ósemki” - ci będą musieli dokonać (darmowej) aktualizacji do wersji 8.1. Premiera tego systemu, a więc także i nowego DirectX, zaplanowana jest na jesień tego roku.



