News

Apple liderem producentów elektroniki ubieralnej

Opinie konsumentów na temat urządzeń elektroniki ubieralnej są dość podzielone. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez brytyjską firmę Juniper Research, rynek wearables został zdominowany przez Apple i Samsunga, jednak to właśnie Apple dzierży koronę „najfajniejszej marki”.

W pierwszej piątce znalazły się wspomniane już Apple i Samsung, a także Google, LG i Sony. Nieco rozczarowany może poczuć się Microsoft, który zajął dopiero 13 miejsce. Tuż za nim uplasowała się Motorola, Pebble spadł natomiast na 20 pozycję.

Wearables Q3 2015

Marki związane z modą i projektantami, jak Chanel, Rolex czy Ralph Lauren stanowią niewielki procent sprzedaży.

Badanie wykazało, że ludzie posiadają ograniczenie co do kwoty, jaką są skłonni zapłacić za gadżet. Zaledwie jedna piąta ankietowanych osób byłaby skłonna zapłacić więcej niż 175 dolarów za urządzenie. Jest to tym bardziej ciekawe, gdy zastanowimy się, jak wiele smartwatchy znacznie przekracza ten poziom. Większość pytanych osób (96%) powiedziała też, że żywotność baterii jest mało istotnym kryterium przy wyborze urządzenia.

Wracając do dwóch czołowych producentów, Apple i Samsunga preferuje aż 75 badanych osób. Brakuje jednak jasności co do tego, dlaczego niektóre urządzenia elektroniki ubieralnej powinny być kupowane, wyłączając te przeznaczone do ćwiczeń, które są jednocześnie najmniej kosztowne (najczęściej poniżej 175 dolarów).

Zgłoś błąd