News

Zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google

Kalifornijski gigant zaktualizował swój algorytm wyszukiwania. Zmiany mają sprawić, że strony o niskiej wartości merytorycznej będą klasyfikowane gorzej.

Odmieniony algorytm wyszukiwania ma wyeliminować spam oraz mało wartościowe witryny z generowanych wyników. Oznacza to, ze serwisy, które powielają treści lub - co gorsza - nie mają ich w ogóle, będą automatycznie lądowały na dalszych pozycjach niż  te, które na bieżąco tworzą nowe materiały.

Google dodaje, że wprowadzone zmiany wpłyną na 12 proc. zapytań. Początkowo będą one dostępne tylko dla internautów z USA, jednak gigant zapowiada, że w miarę upływu czasu pojawią się też w innych wersjach językowych wyszukiwarki.

Prace nad zmianami w algorytmie trwały rok. Przedstawiciele koncernu zapewniają, iż mają one na celu "wynagrodzenie" wartościowych witryn i udoskonalenie wyszukiwarki tak, by w jak największym stopniu spełniała oczekiwania użytkowników.

O planach i pomysłach Google na walkę ze spamem pisaliśmy już jakiś czas temu w PC Centre

Zgłoś błąd