News

Zmiany i nowości w Quake Live

Na zakończonym niedawno QuakeConie poruszono temat Quake Live. Zapowiedziano wprowadzenie płatnych subskrypcji oraz obsługę nowych systemów - Mac OS X oraz Linux.

Pierwsza z powyższych informacji jest tą zdecydowanie ważniejszą dla grających w Quake Live. W końcu w pierwotnych planach gra ta miała być całkowicie bezpłatna i utrzymywać się jedynie z reklam. Czy więc projekt ten okazał się fiaskiem? Niezupełnie.

- Umieszczanie reklam w grze nie okazało się wielkim biznesem.- mówi John Carmack na temat powodów wprowadzenia płatnej subskrypcji. - To nie da rady pociągnąć tego projektu. -

Ratunkiem z tej sytuacji ma być możliwość wykupienia właśnie płatnej subskrypcji. Możliwość, bo nadal podstawowe opcje w grze będą zupełnie darmowe. Osoby, które zdecydują się dodatkowo zapłacić, dostaną możliwość tworzenia oraz konfigurowania swoich własnych, prywatnych serwerów do rozgrywki w Quake Live.

Nie wiadomo, kiedy dokładnie planowane jest wprowadzenie płatnej subskrypcji. Twórcy najpierw chcą skupić się na poprawieniu aktualnych niedociągnięć oraz wprowadzeniu wsparcia dla systemów Mac oraz Linux. To drugie właśnie oficjalnie stało się faktem.

W wydanym dzisiaj oficjalnym oświadczeniu twórcy informują, że dodana została obsługa przeznaczonej dla Maców przeglądarki Safari. Mają także nadzieję, że już niedługo uda się wprowadzić wsparcie dla Macowej wersji Firefoxa. Oprócz tego, Quake Live od dziś działa także na Linuksach. Super, prawda?

Zgłoś błąd