News

Spis powszechny po raz pierwszy przez internet

Od 1 kwietnia mieszkańcy Polski po raz pierwszy mogą skorzystać z internetu, by wziąć udział w spisie powszechnym. W tym celu przygotowano stosowne serwisy wyposażone z niezbędny zestaw funkcji.

Aby wziąć udział w spisie przez internet, należy wejść na stronę internetową www.spis.gov.pl, gdzie znajdziemy specjalny formularz. Po wstępnej identyfikacji, czyli podaniu numeru PESEL i kilku innych informacji otrzymamy indywidualny login i hasło, które będą ważne przez dwa tygodnie od momentu rejestracji. Jeżeli ktoś zapomni przydzielonego hasła, będzie zmuszony skontaktować się z centrum telefonicznym pod numerem 0 800 800 800.

Spis powszechny ma potrwać do 30 czerwca i być podzielony na dwa etapy. Od 1 do 16 kwietnia będzie dostępny wspomniany wyżej formularz, który wypełnić będą mogli wszyscy chętni. Natomiast od 8 kwietnia ankieterzy rozpoczną telefoniczne przeprowadzanie badania. W tym samym czasie swoją pracę rozpoczną rachmistrzowie, którzy odwiedzą gospodarstwa domowe.

W tym roku internet jest, obok rejestrów administracyjnych, wywiadów telefonicznych oraz tradycyjnych, jednym z 4 kanałów zdobywania informacji przez GUS. Skorzystanie z jednego z nich niweluje potrzebę uczestnictwa w badaniu telefonicznym lub rozmowie z rachmistrzem. 

Zgłoś błąd