News

Komisja Europejska zajmie się reklamą w internecie

Jedna z komisji Parlamentu Europejskiego uznała, że obowiązujące prawo niedostatecznie reguluje kwestie dotyczące reklamy internetowej. Wezwano zatem Komisję Europejską do rozważenia nowelizacji przepisów.

Do wspomnianych wyżej wniosków doszła Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów działająca w ramach Parlamentu Europejskiego. W zeszły poniedziałek członkowie ugrupowania uznali niemal jednogłośnie, że nowe formy reklamy w internecie mogą być szkodliwe dla internautów. Dotyczy to przede wszystkim mechanizmów kontekstowych, które wyświetlają treści na podstawie zebranych informacji o danym użytkowniku. W przyjętym raporcie możemy znaleźć otwarte stwierdzenie, że ten rodzaj reklamy godzi w prywatność internautów.

Jednym z proponowanych sposobów na przeciwdziałanie nadużyciom, jakie idą za stosowaniem reklamy kontekstowej, jest edukowanie użytkowników internetu na temat jej działania. Dodatkowo internauci powinni być informowani, że dane treści są oparte właśnie na takim, a nie innym mechanizmie, a także wiedzieć, w jaki sposób reklamodawca wykorzystuje zebrane informacje na ich temat.

W raporcie komisji poruszona została też kwestia kryptoreklam umieszczanych na forach internetowych. Działające tam boty umieszczają treści w taki sposób, jakby byli normalnymi użytkownikami. Może to wprowadzać w błąd internautów i prowadzić do nadużyć.

Zgłoś błąd