HTC: Wzrost o 111 procent
HTC - firma produkująca urządzenia przenośne - zaliczyło kolejny wzrost. Tajwański producent w 2010 roku sprzedał o 111 procent więcej urządzeń niż dwa lata temu. Tym samym rozpoznawalność marki wzrosła czterokrotnie.
W 2010 roku HTC sprzedał w sumie 24,6 mln urządzeń. Same przychody firmy w ubiegłym roku wyniosły NT$ 278,8 mld. To o 93 proc. lepszy wynik niż dwa lata temu. W efekcie zysk netto wyniósł NT$ 39,53 mld (wzrost o 75 proc.). Ponad połowa wszystkich przychodów została wygenerowana w Ameryce Północnej, gdzie producent prowadzi najaktywniejszą działalność.
HTC podaje również informacje o wyraźnym, czterokrotnym wzroście rozpoznawalności marki, który wynosi teraz 50 proc. Średnia cena sprzedawanych urządzeń wyniosła w ostatnim roku 350 dolarów (o 2 dolary mniej niż w 2009). Jest to wyraźnie wyższy wynik, niż w przypadku innych czołowych producentów, co odzwierciedla segment, na którym skupia się producent - high i middle-end.
HTC spodziewa się, że rok 2011 przyniesie kolejne wzrosty. W pierwszym kwartale planowana sprzedaż urządzeń ma wynieść 8,5 miliona sztuk, czyli o 157 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.


