Codemasters zapowiedziało FUEL
Studio Codemasters zapowiedziało, że ich logo znajdzie się na pudełku kolejnej gry, której głównymi bohaterami będą czterokołowe pojazdy.
Codemasters, studio znane z wydawania serii gier Colin McRae, najwyraźniej stwierdziło, że bardzo dobrze współpracuje się mu z twórcami gier wyścigowych. Nic więc dziwnego, że firma postanowiła podpisać umowę z, mającym swoją siedzibę we Francji, developerem o nazwie Asobo Studios.
FUEL nie ma być jednak kolejną, zwykłą grą rajdową. Cechą, która ma wyróżniać tą produkcję z zalewu innych gier z tego gatunku będzie jej wielkość. Do dyspozycji graczy zostanie oddany teren o wielkości około 5000 mil kwadratowych (w przybliżeniu daje to nieco ponad 8000 kilometrów kwadratowych). Nie będzie to też byle jaki teren. Pomijając już fakt, że gra osadzona będzie w "alternatywnej teraźniejszości", nasze samochody będą przemierzały zniszczone przez tsunami wybrzeże Pacyfiku, pustkowia Nevady, Wielki Kanion, zdradliwe, pokryte śniegiem tereny górskie, bujne lasy, pustynie, opuszczone miejscowości wypoczynkowe znajdujące się nad brzegami jezior, itd.
Wyścigi nie będą należały do łatwych. Na drodze gracza pojawią się tornada, burze piaskowe, burze z wyładowaniami elektrycznymi, a także zamiecie śnieżne. Wszystko to dzięki zaimplementowanemu systemowi dynamicznie zmieniających się warunków pogodowych. Twórcy zapowiadają także wprowadzenie pełnego cyklu dnia i nocy.
FUEL, w którym główną nagrodą za wygrane wyścigi będzie... paliwo, w alternatywnej rzeczywistości będące prawdziwym rarytasem, pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku na trzech platformach: PC, PS3 i X360.