News

Wywiad z Michałem Dziwnielem z DMD Enterprise

Rozmawiamy o Uprising44

Historia obfituje w wydarzenia stanowiące świetny materiał na grę, jednak Polscy producenci dotychczas stawiali na opowiadanie własnych historii. Tendencję tę postanowiło przełamać nowopowstałe studio DMD Enterprise, które wywołało zaskoczenie wśród graczy zapowiadając grę o Powstaniu Warszawskim. Tytuł dotychczas był owiany tajemnicą. Wobec tego postanowiliśmy porozmawiać o nim z dyrektorem zarządzającym DMD, Michałem Dziwnielem. Zapraszamy do lektury wywiadu!

Krystian Machnik: Zapowiedź Uprising44 wywołała pewne poruszenie wśród graczy, ale wciąż nie wiemy, czym właściwie będzie ta gra. Do jakiego gatunku będzie zaliczana i co właściwie będzie ją odróżniało na tle konkurencji?

Michał Dziwniel: Cieszę się bardzo, że gracze z uwagą śledzą rodzime projekty gier. Ostatnimi czasy mieliśmy wiele dobrych produktów, które są w stanie konkurować na rynku zachodnim i chcemy, aby Uprising44 był właśnie zaliczany do takich gier. Stąd decyzja o produkcji gry na więcej niż jedną platformę. W dzisiejszych trendach panujących w grach trudno jednoznacznie określać gatunek produkcji. W naszym wypadku będzie to połączenie klasycznego taktycznego RTS-a z elementami spotykanymi w grach RPG, a także zapożyczeniami z wielu innych gatunków. Myśląc o graczach, zarówno tych rodzimych, jak i poza granicami kraju, przygotowaliśmy kilka ciekawych elementów, niespotykanych w grach tego typu. Będziemy o nich informować w toku powstawania produkcji.

Krystian Machnik: Plany dotyczące wykorzystania tematu Powstania Warszawskiego jako motywu gry komputerowej już od dawna krążyły w branżowym środowisku, lecz rodzimi producenci w większości woleli skupić się na opowiadaniu własnych historii. Wy jednak postąpiliście inaczej. Dlaczego zdecydowaliście się na grę historyczną?

Michał Dziwniel: Odpowiadając po kolei: gra Uprising44 nie do końca jest grą tylko o Powstaniu Warszawskim. To opowieść o pewnych uniwersalnych dla wszystkich wartościach, takich jak honor, obowiązek. To także opowieść o sensie walki powstańczej, ruchu oporu jako takiego. Równie dobrze podobne wydarzenia, choć nie na tym samym poziomie dramatyczności i heroizmu, działy się przecież w innych krajach w okresie wojny. Ruch oporu nie istniał jedynie w Polsce. Chcemy, aby ta gra pokazywała specyfikę takiej walki. W dotychczasowych grach komputerowych ten temat był poruszany raczej rzadko, jeżeli nie wcale. Dlaczego zdecydowaliśmy się na taką grę? Chcemy pokazać, że na rynku gier jest jeszcze miejsce na świeże pomysły na ujmowanie tematu wojny, na gry, które mogą promować ważny przekaz, jaki niosą za sobą konsekwencje II wojny światowej.

Uprising44

Krystian Machnik: Jednak z pierwszych zapowiedzi można wywnioskować, że to gra głównie o Powstaniu Warszawskim. Taki temat cieszy się dużym zainteresowaniem w Polsce, ale zupełnie odwrotnie może być za granicą. Domyślam się jednak, że Polska nie jest Waszym jedynym rynkiem docelowym…

Michał Dziwniel: W obecnej sytuacji rynkowej tworzenie produktu przeznaczonego jedynie na rynek w Polsce nie jest do końca racjonalne. Oczywiście doceniamy znaczenie rynku w Polsce jako ciągle umacnianego elementu globalnej dystrybucji gier, niemniej celem jest sprzedaż międzynarodowa. Mając na uwadze ściśle wyznaczone kryteria, jakie taki produkt musi spełnić, dołożymy wszelkich starań, aby nasza gra im sprostała.

Krystian Machnik: Nie obawiacie się sytuacji w której, ze względu na tematykę bliską rodakom, gra osiągnie sukces w Polsce, a przejdzie bez echa za granicą?

Michał Dziwniel: Stworzenie anglojęzycznego tytułu gry oraz wyposażenie jej w uniwersalny przekaz i wartości rozszerzają grupę narodowości, do których kierujemy nasz produkt. Oczywiście zgodzę się, że poza naszym krajem argument „narodowy” niewiele nam pomoże, niemniej liczymy na to, że produkt obroni się jakością.

Krystian Machnik: Do której z istniejących produkcji porównałbyś Uprising44?

Michał Dziwniel: Myślę, że dość trudno jest porównać Uprising44 do jakiejkolwiek gry na rynku. Niemniej sądzę, że najbliżej jej będzie do serii Commandos oraz Men of War.

Strona: 1 2 Następna
Zgłoś błąd