News

Make love, not warcraft

Czy i jak można uzależnić się od gry World of Warcraft?

World of Warcraft jest obecnie najpopularniejszą grą na ziemi. Coraz więcej mówi się jednak o jej negatywnych stronach oraz ryzyku uzależnienia.

W World of Warcraft gra już prawie 10 mln ludzi z całego świata. Stawia to go na pierwszym miejscu w rankingu popularności gier komputerowych. Przejście do internetowego świata wiąże się jednak z wieloma niebezpieczeństwami, o których możemy usłyszeć w mediach. Postaraliśmy bliżej przyjrzeć się temu zjawisku, pytając o zdanie także samych graczy.

World of Warcraft

Aż czterech na dziesięciu graczy jest uzależnionych?

Doktor Maressa Hecht Orzack ujawniła wyniki przeprowadzonych przez siebie badań, według których 40 proc. graczy World of Warcraft jest chorobliwie uzależnionych od wirtualnego świata, który udostępnia im produkt.

Psycholog z McLean Hospital i założycielka Computer Addiction Service nie dostrzegła w tym jednak winy graczy. Nie wspomniała o braku silnej woli oraz umiaru. Winę przypisała producentom gry, która, według niej, została stworzona w ten sposób, by krok po kroku wciągać użytkowników i zachęcać ich do dalszego grania.

Orzack powołała się w swoich badaniach na prośby o pomoc przesyłane do niej przez zrozpaczonych rodziców oraz współmałżonków. Nie ujawniła jednak, w jaki sposób osiągnęła wynik, według którego czterech na dziesięciu graczy jest uzależnionych. Zaleciła za to, aby na opakowaniach gier zamieszczać ostrzeżenia przypominające te, które można znaleźć na opakowaniach papierosów.

World of Warcraft

Takie zarzuty odpiera Maria "Jcdx" Czaja, redaktor naczelny portalu worldofwarcraft.com.pl, polskiego serwisu fanowskiego, wspieranego przez Blizzard.

– Te dane to wierutna bzdura. Oczywiście, spory odsetek graczy miewa dni, kiedy bardzo długo siedzi przed ekranem, ale z reguły nie jest to nałóg. Dla przykładu: kilkukrotne imprezowanie nie czyni jeszcze człowieka alkoholikiem. Co innego, gdy robi się to regularnie i przez długie okresy. Dodatkowo trzeba pamiętać, ze środowisko graczy jest zróżnicowane pod względem wieku, płci, statusu zawodowego i masy innych czynników. Nie można do nich wszystkich przykładać jednej miary.

Strona: 1 2 Następna
Zgłoś błąd