News

Dragon Age bez kontynuacji?

Od czasu swojego debiutu w 2009 roku seria Dragon Age już na dobre zdążyła się zadomowić w komputerach graczy. Jak się jednak okazuje, początku twórcy wcale nie planowali, że kiedykolwiek obecnie największa marka studia BioWare w ogóle stanie się serią, gdyż nie przewidywano żadnej kontynuacji produkcji. A to mogłoby wiele zmienić...

Dragon Age to marka, której dzisiaj chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Gra studia BioWare osiągnęła naprawdę spektakularny sukces i to w bardzo krótkim czasie. To tym bardziej zaskakujące, że przynosząca obecnie największe dochody wydawcy Electronic Arts franczyza nam została przedstawiona dopiero 6 lat temu. Jak się jednak okazuje, przedstawiciele EA Games chyba nie do końca wierzyli w koncept studia BioWare, gdyż początkowo w ogóle nie przewidywano kontynuacji cyklu. Tytuł traktowano wręcz jako ryzykowny skok z niepewną szansą na rynkowe powodzenie gry.

Dragon Age: Origins

Tak przynajmniej twierdzi David Gaider - scenarzysta otwierającej serię gry Dragon Age: Początek, który w rozmowie z kanadyjską rozgłośnią radiową Edge ujawnił również, że trakcie produkcji popełniono wiele błędów - przynajmniej patrząc z perspektywy późniejszego rozwoju całego cyklu. Dotyczy to chociażby epilogu pierwszej odsłony serii, który definitywnie zamyka grę jako całość. Nic więc dziwnego, że dzisiaj wielu graczy odnajduje pewne sprzecznosci z poprzednimi wydaniami Dragon Age. Starał się to również uzasadnić sam Gaider, argumentując swoje stanowisko częstym wybieganiem w przyszłość oraz nawiązywaniem do poprzednich części cyklu w grach, co z logistycznego punktu widzenia często bywa trudne do rozwiązania. Pewnych konfliktów fabularnych niestety nie da się uniknąć, chociaż Gaider wyznał, że przy bardziej przyszłosciowym planowaniu projektów zapewne można by je zredukować. 

Dragon Age

Na nasze szczęście sequele serii pojawiły się, jednocześnie windując serię Dragon Age na flagową ze stajni Electronic Arts. Na dzień dzisiejszy wspomniane konflikty fabularne dodają przede wszystkim smaczku rozgrywce w kontekście całego cyklu, jednak miejmy nadzieję, że w przyszłości twórcom uda się jak najciekawiej łączyć ze sobą odsłony cyklu pod tym względem. Zachęcamy do zapoznania się z całością wywiadu przeprowadzonego przez stację Edge z Davidem Gaiderem, gdyż producent ujawnia tam również wiele szczegółów z kulis powstawania serii Dragon Age, co powinno przypaść do gustu miłośnikom popularnej marki RPG.

Zgłoś błąd