News

Renderowanie w chmurze przez NVIDIĘ

NVIDIA prezentuje swoją najnowszą technologię o nazwie CloudLight służącą do renderowania grafiki w chmurze.

CloudLight ma na celu przetwarzanie pośredniego oświetlenia w czasie rzeczywistym, aby wspomóc lokalne urządzenie przy renderowaniu interaktywnych aplikacji 3D. Pozwoli to na zwiększenie jakości efektów świetlnych oraz odciążenie urządzeń użytkowników. Efekt ma zostać wyświetlony przez kodek H.264 z prędkością 30 klatek na sekundę. CloudLight najbardziej powinien się sprawdzić w przypadku urządzeń mobilnych, ponieważ często nie mają one odpowiedniej mocy do zaawansowanych obliczeń graficznych.

W zależności od typu urządzenia są przewidziane trzy rodzaje CloudLight:

  • Irradiance – dla laptopów
  • Photon – dla komputerów stacjonarnych o wysokiej wydajności
  • Voxel – dla smartfonów i tabletów

Specyfikacja serwerów oraz praktyczna prezentacja działania systemu ukazane zostały na filmie w serwisie YouTube, który można obejrzeć poniżej.

Zgłoś błąd