Renderowanie w chmurze przez NVIDIĘ
NVIDIA prezentuje swoją najnowszą technologię o nazwie CloudLight służącą do renderowania grafiki w chmurze.
CloudLight ma na celu przetwarzanie pośredniego oświetlenia w czasie rzeczywistym, aby wspomóc lokalne urządzenie przy renderowaniu interaktywnych aplikacji 3D. Pozwoli to na zwiększenie jakości efektów świetlnych oraz odciążenie urządzeń użytkowników. Efekt ma zostać wyświetlony przez kodek H.264 z prędkością 30 klatek na sekundę. CloudLight najbardziej powinien się sprawdzić w przypadku urządzeń mobilnych, ponieważ często nie mają one odpowiedniej mocy do zaawansowanych obliczeń graficznych.
W zależności od typu urządzenia są przewidziane trzy rodzaje CloudLight:
- Irradiance – dla laptopów
- Photon – dla komputerów stacjonarnych o wysokiej wydajności
- Voxel – dla smartfonów i tabletów
Specyfikacja serwerów oraz praktyczna prezentacja działania systemu ukazane zostały na filmie w serwisie YouTube, który można obejrzeć poniżej.