Nowości na temat Rise of the Tomb Raider
Studio Crystal Dynamics zdecydowało się opublikować sporą porcję nowych informacji na temat swojego najnowszego dzieła, czyli produkcji Rise of the Tomb Raider. Gra ma zachwycać niezwykłym realizmem rozgrywki, a Lara Croft pokaże w końcu swoje "bardziej ludzkie" oblicze.
Ostatnie wcielenia kultowej już serii przygodówek Tomb Raider zapewne przyzwyczaiły już fanów gry do wysokiej jakości rozgrywki. Firma Crystal Dynamics wielokrotnie stawała na wysokości zadania, toteż nie dziwi zapewne fakt, że wobec najnowszej odsłony cyklu również stawia się spore oczekiwania. Oliwy do ognia dodaje fakt, że tytuł ma być wydany ekskluzywnie na konsole Microsoftu, co w dużej mierze zrywa z dotychczasową polityką twórców serii. Wydaje się jednak, że spece z amerykańskiego studia raczej dobrze wiedzą, jak poruszać się w biznesie, a wraz ze zbliżającą się premierą powoli uchylają rąbka możliwościom nadchodzącego Rise of the Tomb Raider.
W najnowszym wywiadzie dla serwisu Game Informer, zarządzający projektem gry Brian Horton zdradził kilka ciekawych informacji na temat produkcji. Najważniejszą nowinką w gameplayu ma się okazać nowoczesny system zmian pogody, uzależniony od pory dnia lub nocy i wpływający na zmiany środowiska rozgrywki. Ponadto, deweloper zdradził także kilka innych szczegółów na temat rozgrywki:
- nowe animacje pogodowe mają być przede wszystkim realistyczne - dotyczy to także fizyki symulacji lawin czy rozpadania się topniejących lodowców
- system pogodowy połączony z porami dnia i nocy będzie wpływał także na inne czynniki rozgrywki, m.in. na to, jakie zwierzęta będą pojawiać się na drodze głównej bohaterki
- same zwierzęta będą teraz zostawiać ślady, ułatwiające ich wytropienie - pogoda i topniejący śnieg mogą je jednak skutecznie zamazać
- Lara otrzyma kilka nowych broni, w tym łuki z możliwością ich ulepszania
- oprócz terenów rosyjskiej Tajgi, gracze będą mieli okazję odwiedzić też lokację, określoną tajemniczo przez producenta jako "oaza"
- postać Lary Croft została tym razem zaprojektowana tak, aby fani serii mogli się łatwiej utożsamić z jej historią po wydarzeniach z poprzedniej części gry
Horton wytłumaczył także, że dynamiczne zmiany środowiska mają wpłynąć na atrakcyjność samej rozgrywki. Producenci chcieli, aby dzięki temu gameplay zbyt szybko się nie opatrzył większości graczy. Zapowiada się więc na to, że Rise of the Tomb Raider będzie opatrzony naprawdę szerokim zapleczem technologicznym. Data premiery gry nie jest jeszcze dokładnie znana, niemniej prawdopodobnie nie nastąpi zbyt szybko. W przyszłym roku seria Tomb Raider ma obchodzić 20-lecie swojego pojawienia się na rynku.



