Bulletstorm bez komercyjnego sukcesu
Epic Games przyznaje, że FPS stworzony przez polskie studio People Can Fly nie osiągnął komercyjnego sukcesu. Chociaż Bulletstorm zebrał przyzwoite oceny krytyków, to jednak nie zarobił praktycznie żadnych pieniędzy. Pomimo klęski w sprzedaży, Amerykanie zadowoleni są z polskich deweloperów.
Mike Capps, prezes Epic Games, przyznał w rozmowie z serwisem Kotaku, że gra Bulletstorm nie przyniosła firmie żadnych zysków. Wydany w lutym tego roku first-person shooter stworzony przez polskie studio People Can Fly sprzedał się w liczbie zaledwie miliona egzemplarzy. To wynik zdecydowanie gorszy niż oczekiwania twórców i wydawcy. To także zdecydowanie za mało, by Epic Games mogło na grze cokolwiek zarobić.
Pomimo komercyjnej klęski tytułu, Epic Games nie zwala winy na deweloperów z Polski.
– Studio wypuściło grę na najwyższym poziomie – mówi Mike Capps. – Następna gra, jaką przygotujemy z People Can Fly, będzie świetna!

Prezes Epic Games wziął więc w obronę People Can Fly. Przyznał także, że jego firma nie zamierza tracić wiary w umiejętności Polaków i przydzielać ich do mniej znaczących projektów, jak na przykład tworzenie dodatków do innych FPS-ów.
Bulletstorm zadebiutował na światowych rynkach pod koniec lutego br. (w USA – 22 lutego, a w Europie trzy dni później). Gra zebrała bardzo dobre recenzje krytyków – w portalu Meta Critic uzyskała wynik 82 punktów na 100 możliwych.


