News

Anno 2070

Tak będzie wyglądał świat przyszłości?

Tabela faktów pokaż/ukryj

Produkt: Anno 2070
Producent: Related Designs
Wydawca: Ubisoft
Wersja językowa: polska - napisy
Data premiery na świecie: 17 listopada 2011
Data premiery w Polsce: 17 listopada 2011
Wymagania sprzętowe - minimalne: Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

To już piąta część z serii gier strategicznych Anno, trzecia z rzędu stworzona przez studio Related Designs, druga wydana przez Ubisoft i pierwsza… w której przenosimy się do przyszłości. Od początku rozgrywki widać, że twórcy starali się nie tylko zadowolić oddanych fanów tytułu, ale i znaleźć nowe rzesze odbiorców. Sprawdźmy, czy im się to udało.

Wprowadzenie

Zacznijmy od krótkiego rysu historycznego dla tych, którzy z serią Anno nie mieli jeszcze do czynienia lub znają ją tylko z nazwy. Pierwsza gra z tytułem zaczerpniętym z języka łacińskiego powstała w 1998 roku nakładem sił austriackiego studia Max Design i niemieckiego Sunflowers. Wtedy to po raz pierwszy gracze mogli objąć kontrolę nad swoimi wyspami – gra zawsze opierała się na kolonizowaniu, zasiedlaniu i utrzymywaniu właśnie otoczonych ze wszech stron wodą lądów. Choć konkurencja w segmencie gier strategicznych była pokaźna (wystarczy wspomnieć znane już w tamtym okresie Cywilizację i Settlers), to Anno 1602 przypadło do gustu graczom na tyle, że z czasem zaczęły się pojawiać kolejne odsłony tytułu – będące jego sequelami lub prequelami.

Ekran głównu

Kolejnym tytułem z serii było Anno 1503, wydane w roku 2002 i stworzone tym razem jedynie przez Sunflowers. Cztery lata później, już za sprawą obecnego dewelopera gry – Related Designs – gracze przenieśli się w późniejszy okres historyczny, do roku 1701 – do tej pory właśnie Anno opowiadające o wyspiarskim świecie z początku XVIII wieku było najdalej posuniętym fabularnie tytułem serii.Wreszcie dochodzimy do czwartej odsłony, którą poznałem dość dobrze. Anno 1404 – wydane w 2009 roku – było pierwszym tytułem, w którego dystrybucję zaangażował się francuski Ubisoft i trzeba przyznać, że twórcy i wydawca postawili sobie poprzeczkę naprawdę wysoko. Gra świetnie łączyła ze sobą elementy strategiczne i ekonomiczne, była bardzo dobrze wykonana pod względem graficznej estetyki i zapewniała masę rozrywki za sprawą rozbudowanego i elastycznie zmieniającego się świata.

Miasto

Siadając do Anno 2070 zastanawiałem się, czy gra może zaskoczyć mnie czymś nowym. Czy futurystyczna wizja świata będzie jedynym atutem kolejnej odsłony serii, a rozgrywka ugrzęźnie w koleinach poprzednich jej elementów? Wszyscy grających w cyklicznie pojawiające się tytuły wiemy, że dobrą grę bardzo łatwo zepsuć poprzez odcinanie kuponów od sławy poprzedniczek. Na szczęście Anno 2070 nie popadło w stagnację i nie jest powodem do wstydu dla poprzednich gier z łacińskim rokiem w nazwie. Wydaje mi się nawet, że poprzeczka znowu powędrowała kilka centymetrów wyżej.

Komentarze (5)

Poniżej wyświetlone są komentarze opublikowane najwcześniej (1-5). Wyświetl 10 najnowszych komentarzy. Autorem ostatniej wypowiedzi jest: wistler.

Krystian Machnik

  • Użytkownicy
  • 623 postów

Napisano 16 sty 2012, 22:06

Same screeny mówią za siebie - gra wygląda na świetną i recenzja to potwierdza :)

MILANS

  • Redakcja
  • 1353 postów

Napisano 17 sty 2012, 16:46

nigdy nie przepadałem za Anno, ale może najwyższy czas spróbować raz jeszcze ;)

DjJohn

  • Goście

Napisano 30 sty 2012, 18:03

Powiem tak dopiero gram w nią jakieś 48 godzin w tym tylko 4 godziny snu i jakieś 100 min przerwy, zazwyczaj w każdej serii Anno max grałem 20 min. Więc chyba to sam za siebie mówi wszystko jest idealnie dobrane, troszkę irytuje mnie poziom nałożony na zmianę klasy społeczeństwa, aby móc przejść do następnych etapów ewolucji. Postaram się zagrać na trainerach w szybkim tępię by ukończyć, wtedy napisze dokładną recenzję. Na razie daje 90/100

DjJohn

  • Goście

Napisano 30 sty 2012, 18:06

Zapomniał bym, fajna opcja dla maniaków. Gra informuje nas co 2 godziny by zrobić odpoczynek od gry, czyli według zaleceń 15 min przerwy

wistler

  • Redakcja
  • 412 postów

Napisano 31 sty 2012, 19:06

W poprzedniej części też tak było. ;)
Jeśli zalogujesz się Twoje komentarze zostaną powiązane z Twoim kontem na forum. Nie będziesz musiał(a) podawać także kodu zabezpieczającego. Jeżeli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się.
Zgłoś błąd