S.T.A.L.K.E.R. 2 - znamy więcej szczegółów
S.T.A.L.K.E.R. 2 powstaje na autorskim silniku GSC Game World, który po premierze gry zostanie opublikowany... za darmo. Twórcy rezygnują z efektów graficznych na rzecz oddania prawdziwego klimatu regionu katastrofy nuklearnej.
Ostatnio dowiedzieliśmy się, że twórcy serii S.T.A.L.K.E.R. planują wprowadzenie zabezpieczeń antypirackich do drugiej części gry. Jedno z nich wzbudziło szczególne kontrowersje, lecz panowie z GSC Game World szybko wyjaśnili sprawę. Wciąż nie możemy zobaczyć gry ani poznać najważniejszych jej cech, ale zdradzono już nieco więcej szczegółów. Wiemy na przykład, że twórcy nie zamierzają realizować projektu w hollywoodzkim stylu, nie chcą bowiem tworzyć kolejnego klona Call of Duty. Pragną za to jak najlepiej oddać realizm i atmosferę panującą na napromieniowanym terenie wokół Czarnobyla. Wiadomo, że największy wpływ na odczucia gracza ma oprawa wizualna, zatem twórcy nie chcą korzystać ze sztucznych upiększaczy, takich jak rozmycie obrazu.
S.T.A.L.K.E.R. 2 powstaje na nowym, autorskim silniku, nad którym prace trwały przez ostatni rok. Ciekawe jest podejście Ukraińców, bowiem nie chcą, aby był on licencjonowany. Co to oznacza w praktyce? Mniej więcej tyle, że każdy gracz będzie mógł go wykorzystać i na jego bazie stworzyć własną grę. Twórcy wychodzą z założenia, że na rynku jest już tyle znakomitych technologii, że nie ma sensu z nimi konkurować. Dowiedzieliśmy się też, że gra będzie miała znacznie większe wymagania, lecz to akurat było proste do przewidzenia. Wszak oba poprzednie dodatki bazowały na pierwszej odsłonie, która swoją premierą miała w 2007 roku.
Potwierdzono też, że gra ukaże się na PC, Xbox 360 i prawdopodobnie PlayStation 3, lecz decyzja dotycząca tej ostatniej konsoli zapadnie dopiero za jakiś czas. Kampania reklamowa S.T.A.L.K.E.R. 2 rozpocznie się na pół roku przed premierą. Póki co nie zobaczyliśmy nawet jednego zdjęcia z gry. Wiemy tylko, że premiera odbędzie się w 2012 roku.


