News

Spora aktualizacja dla Firewatch

Studio Campo Santo zdecydowało się wydać najnowszą łatkę do swojej opublikowanej niedawno, debiutanckiej produkcji Firewatch. Patch wprowadza szereg zmian, szczególnie pod względem stabilności działania rozgrywki, jednak obejmuje on wyłącznie wersje tytułu, przeznaczone na konsole PlayStation 4.

Firewatch od początku zapowiadało się na dosyć barwną opowieść. Pierwsza produkcja amerykańskiego studia Campo Santo powstawała bowiem pod przewodnictwem Jake'a Rodkina oraz Seana Vanamana, czyli byłych współpracowników znanego z fabularnych przebojów studia Telltale Games. Mająca miejsce niespełna dwa tygodnie temu premiera pokazała, że faktycznie było na co czekać, a gra otrzymała pozytywne rekomendacje zarówno większości testujących ją serwisów, jak i samych użytkowników. Szybko okazało się jednak, że podobnie jak większość dzisiejszych wydawnictów, również Firewatch nie jest idealne i posiada mniejsze bądź też większe błędy i bugi.

Firewatch

Zespół Campo Santo nie kazał jednak zbyt długo czekać społeczności graczy na reakcje ze swojej strony i postanowił ujawnić najnowszą łatkę do swojej debiutanckiej produkcji. Patch, oznaczony numerkiem 1.02, wprowadza szereg usprawnień, wśród których najwazniejsza rolę odgrywają chyba ulepszenia pod względem stabilności działania gry. Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany:

  • poprawiono odległość rysowania obiektów oraz renderowanie cieni, co jednocześnie powinno zlikwidować błędy wyświetlaniu tekstur
  • zlikwidowano rzadki błąd zawieszania się gry w momencie ładowania niektórych scen
  • skorygowano ładowanie i usuwanie niektórych plików w trakcie rozgrywki, dodając dodatkowe zabezpieczenia, co powinno zapobiec ciągłemu ładowaniu się zawartości gry
  • poprawiono stabilność wyświetlanych klatek
  • zmniejszono ilość autozapisów, powodujących największe spadki FPS
  • naprawiono kilka miejsc, w których gracze wypadali poza mapę lub mogli zostać zaklinowani oraz dodano opcję automatycznego powrotu gry do stanu ostatniego zapisu lub z powrotem na mapę
  • zabezpieczono możliwość wyłączenia lub przerwania akurat wykonywanej misji

Twórcy zapewniają jednocześnie, że współpracują razem z marką Sony oraz twórcami silnika Unity, aby całkowicie pozbyć się problemów występujących w tytule na konsolach PlayStation 4. Jak dotąd wersje PC wykazują znacznie mniejszy odseteg zgłoszeń wszelkich błędów w rozgrywce Firewatch.

Zgłoś błąd