News

PEGI zmieni system klasyfikacji na VR

Organizacja PEGI poinformowała, że pewnym zmianom będzie musiał ulec proces nadawania ograniczeń wiekowych dla gier (zwłaszcza horrorów) przygotowywanych pod kątem wirtualnej rzeczywistości.

Do tej pory PEGI (z ang. Pan European Game Information) mogło spać spokojnie, bo wszystkie platformy cechowały się z grubsza podobnymi rozwiązaniami technologicznymi – był kontroler, był ekran, czyli wszystko na swoim miejscu. Jednak w przypadku wirtualnej rzeczywistości poziom immersji jest zupełnie inny, a niektóre elementy gameplay’u w VR mogą wywołać nudności lub poczucie wzmożonego lęku. W związku z tym organizacja będzie musiała jeszcze raz przemyśleć procedurę przyznawania grom ograniczeń wiekowych.

VR

„PEGI powinno poprzez bieżący kwestionariusz przeanalizować nadchodzącą falę produktów VR, ale powinno też zarezerwować sobie prawo do ponownej oceny poszczególnych elementów. Konkretnie chodzi o kryteria dotyczące strachu (obecnie określane jako PEGI 7) i grozy (PEGI 12, jak np. w przypadku pozbawionej przemocy, ale budzącej strach scenerii) – jak tylko większa ilość produktów trafi w najbliższej przyszłości na rynek” – powiedział Dirk Bosmans, dyrektor operacyjny PEGI.

Zgłoś błąd