Paradox Interactive – sprzedaż gier w pudełkach nieopłacalna
Fredrik Wester, dyrektor wykonawczy firmy Paradox Interactive, nisko ocenił przydatność pudełkowej sprzedaży gier, określając ją jako "dodatek". Przedstawiciel studia zachwyca się za to cyfrową dystrybucją.
Szwedzka firma, znana przede wszystkim ze złożonych gier strategicznych (między innymi Europa Universalis, Hearts of Iron i Victoria), aż 90 proc. swoich przychodów czerpie właśnie z cyfrowej dystrybucji.
– Nie musimy już sprzedawać gier w sklepach i jest to duży plus, bo taka forma sprzedaży nie robi nic dobrego dla branży – komentuje Wester. Według dyrektora wykonawczego studia Paradox Interactive, sieci sklepów chcą wyłącznie sequeli, co niekorzystnie oddziałuje na kreatywność twórców gier.
Skandynawska firma ostatnio wydała za pośrednictwem platformy Steam grę Magicka, która na razie sprzedała się w 600 tys. egzemplarzy. Twórcy przewidują, że niedługo będą mówić o milionie nabywców tej produkcji.


