News

Fitbit, Apple i Xiaomi liderami na rynku wearables

Według najnowszego raportu dotyczącego elektroniki ubieralnej, w ostatnim kwartale zanotowano kilka ciekawych zmian na rynku tych urządzeń. Niekwestionowanym liderem wciąż jest jednak Fitbit, który kontroluje 22 procent rynku. Zaraz za nim uplasowały się Apple oraz Xiaomi.

W trzecim kwartale bieżącego roku Fitbit sprzedał 4,7 miliona urządzeń. Tak wysoki wynik przedsiębiorstwo zawdzięcza m.in. korporacjom, które zakupiły elektronikę dla swoich pracowników.

Jak podaje firma IDC, na drugim miejscu znalazło się Apple ze swoim Apple Watch, który w ostatnim kwartale sprzedał się w ilości 3,9 miliona egzemplarzy. Wynik jest tym bardziej imponujący, że zegarek zadebiutował dopiero w drugim kwartale. Bez wątpienia pomógł tutaj debiut WatchOS 2 oraz zwiększenie dostępności urządzenia na całym świecie.

Rynek wearables Q3 2015

Apple ma jednak silnego konkurenta. Po piętach depcze mu chińskie Xiaomi, które dzięki bardzo wysokiej sprzedaży opasek Mi Band na swoim rodzimym rynku w ciągu roku zanotowało 815% wzrost. W ostatnim kwartale sprzedano około 3,7 miliona urządzeń.

Zestawienie kończą Garmin oraz XTC. Co ciekawe, wśród liderów wearables zabrakło miejsca dla Samsunga, na temat którego nie pojawia się żadna wzmianka. Najwidoczniej wyniki sprzedaży urządzeń przedsiębiorstwa nie były imponujące. Mimo wszystko to właśnie Samsung zajmuje drugie miejsce w kategorii "najfajniejszej marki", zaraz po Apple (więcej informacji na temat tego zestawienia tutaj).

Komentarze (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Co Ty myślisz na temat poruszony w powyższym tekście?

Jeśli zalogujesz się Twoje komentarze zostaną powiązane z Twoim kontem na forum. Nie będziesz musiał(a) podawać także kodu zabezpieczającego. Jeżeli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się.
Zgłoś błąd