News

Alternatywne dystrybucje pobiły sprzedaż "pudełkową"

Do takiego wniosku można dojść analizując podsumowanie wyników sprzedaży na rynku amerykańskim w trzecim kwartale 2011 roku autorstwa Grupy NPD.

Grupa NPD, która zajmuje się analizą rynku w Stanach Zjednoczonych, opublikowała raport dotyczący trzeciego kwartału tego roku. Podsumowanie wykazało, że Amerykanie w tym okresie czasu więcej pieniędzy na gry komputerowe wydali poza tradycyjnymi sklepami.

Wartość sprzedaży alternatywnej - czyli rynku gier używanych i wypożyczanych, dystrybucji cyfrowej, subskrypcji, internetowych gier społczenościowych, dodatków DLC oraz gier na telefony komórkowe i urządzenia mobilne - osiagnęła poziom 1,64 miliarda dolarów. Tymczasem wartość tradycyjnej, pudełkowej sprzedaży nowych programów wyniosła "jedynie" 1,3 miliarda dolarów. 

Całkowita wartość rynku komputerowego, wliczając oprogramowanie oraz sprzęt, wyniosła 4,2 miliarda dolarów. Oznacza to 11-procentowy spadek wartości tego sektora rynku w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. 

Zgłoś błąd