News

Wydatki na reklamę internetową w USA osiągnęły 16,8 mld USD!

Jak podaje PwC (PriceWaterhouseCoopers) i IAB (Interactive Bureau Advertising), wydatki na reklamę w Internecie w zeszłym roku wyniosły 16,8 mld dolarów. Tym samym został ustanowiony nowy rekord.

IAB reprezentuje ponad 300 przedsiębiorstw, które popierają i inwestują w reklamę internetową. Posiadają oni w sumie 86-proc. udział w rynku reklamy online w Stanach Zjednoczonych. Według informacji, jakie podała firma, przychody za IV kwartał były o 32 proc. wyższe od przychodów za ten sam okres w roku 2005 i o 15 proc. wyższe od tych za III kwartał 2006 r. Dla porównania wydatki w roku 2005 wyniosły 12,5 mld USD, czyli o 4,3 mld mniej niż rok później.

Również w naszym kraju wzrosły wydatki na reklamę, o czym niedawno pisaliśmy na łamach naszego serwisu. Jak podają analitycy, ta tendencja przez najbliższych kilka lat ma się utrzymywać.

Zgłoś błąd