News

WoW za darmo? Były takie pomysły

Okazało się, że najpopularniejsza gra MMO świata miała być na początku dostępna za darmo, bez abonamentu. Potwierdził to jeden z projektantów World of Warcraft. Pomysł jednak upadł.

Rob Pardo, człowiek odpowiedzialny w Blizzardzie za projektowanie gier, powiedział o tym na Game Developers Conference w Paryżu.

Wyszło na jaw, że początkowo Blizzard planował, aby klienci płacili za World of Warcraft jednorazowo, tylko przy zakupie gry. Dalsza rozgrywka miała być całkowicie bezpłatna. Firma planowała zarabiać na reklamach, które umieszczano by w WoWie.

Po rozważnej rynkowej kalkulacji oraz badaniach okazało się jednak, że pomysł z reklamami jest całkowicie nieopłacalny. Stworzono więc system abonamentowy, w którym działa już ponad 10 milionów użytkowników z całego świata.


Zgłoś błąd