Samsung największym dostawcą monitorów i dysków twardych w Polsce
Źródło: własne
Samsung jest liderem w sprzedaży monitorów i dysków twardych w Polsce. Według najnowszego sprawozdania, firma ta ma sprzedać do końca roku 2006 1,7 - 1,8 mln monitorów. Aż 95 proc. z nich to płaskie ekrany typu LCD. Reszta to odchodzące już na emeryturę ekrany CRT, potocznie zwane bańkami. Największym zainteresowaniem polskich konsumentów cieszą się monitory o dużych przekątnych (19 cali i większe), które stanowiły w czwartym kwartale ponad 50 proc. całej sprzedaży. Da się również zauważyć trend kupowania przez Polaków coraz większej liczby monitorów z czarną obudową w stosunku do popularnych wcześniej monitorów w kolorze białym.
Spory wzrost sprzedaży zauważono w sprzedaży drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Samsung, pomimo dwukrotnie lepszych wyników niż w 2005, znów zajął w tej dziedzinie drugie miejsce (pierwsze - HP). Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszył się w ostatnich miesiącach model CLP 300 czyli najmniejsza na świecie drukarka kolorowa (sugerowana cena detaliczna - 999 zł). W sumie firma sprzedała 450 tys. sztuk drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Samsung nie ukrywa chęci objęcia miejsca lidera w dostarczaniu tych urządzeń na polski rynek.
Po pierwszych trzech kwartałach Samsung zajmuje pierwsze miejsce w sprzedaży dysków twardych na polskim rynku. W 2006 roku najlepiej sprzedającym się dyskiem był model o pojemności 160 GB wyposażony w interfejs SATA II. Samsung przewiduje, że wkrótce wiodącą pojemnością może być 250 GB. Cały polski rynek dysków twardych w 2006 roku firma szacuje na ponad 2 miliony sztuk.
Samsung poprawił swoją pozycję również na rynku telefonów komórkowych. W kończącym się roku 2006 firmie udało się sprzedać w Polsce ponad milion komórek. Warto zaznaczyć również, że w 2006 roku Samsung jako pierwszy wprowadził do sprzedaży w Europie (w tym również w Polsce) stacjonarne odtwarzacze Blu-ray (model BD-P1000, którego cena w Polsce to 5199 zł).


