News

Reklamy w Twitterze

Wkrótce użytkownicy Twittera podczas wyszukiwania ujrzą reklamy. Ich forma będzie bardzo zbliżona do rozwiązania stosowanego w wyszukiwarce Google.

Treści reklamowe zobaczą jedynie zalogowani użytkownicy. Pozwala to wnioskować, że będą się one starały jak najlepiej trafić w ich gusta i preferencje. Wszystko ma się odbywać podczas wyszukiwania - pierwsze wyświetlone wyniki będą sponsorowane.

To jednak nie wszystko. Właściciele serwisu planują również, aby reklamy były umieszczane też w ramach konwersacji użytkowników oraz w aplikacjach klienckich. Zapewniają przy tym, że będzie to bardzo ostrożne i uzależnione od reakcji użytkowników posunięcie.

Na początku, firmy będą płaciły za każdy tysiąc wyświetleń danej reklamy. W późniejszym czasie ma to być uzależnione od ilości kliknięć. Czynnik ten wpłynie też na to, czy dana reklama będzie w ogóle się pojawiać. Otóż, jeśli użytkownicy nie będą w nią klikać, ma zostać usunięta z serwisu. Firmy, które już wykupiły sponsorowane treści to m.in. Best Buy, Virgin America, Starbucks i Bravo. Ich wyświetlanie będzie bacznie obserwowane przez administratorów Twittera, którzy na podstawie reakcji użytkowników podejmą kolejne, kluczowe decyzje w tym temacie.

Zgłoś błąd