News

Powolny spadek popularności papierowych wydań NYT

Jak zapowiada jeden z najpopularniejszych amerykańskich dzienników – The New York Times (NYT) – jego kolejne papierowe wydania będą o około 4 cm węższe. Powodem tej decyzji jest rosnąca popularność internetowego wydania gazety.

Mniejsza powierzchnia wydawanych numerów przynieść ma wydawcy oszczędności na poziomie 42 mln dolarów rocznie. Z czego 12 mln za samo „skurczenie gazety”, a 30 mln za zamknięcie jednej z drukarni, w wyniku czego 250 obecnie zatrudnionych osób straci pracę.

Redakcja The New York Times tłumaczy swoją decyzję coraz mniejszym zainteresowaniem edycjami papierowymi, a większą liczbą odsłon internetowej wersji dziennika. Według wydawcy, właśnie tam uciekają powoli reklamodawcy, którzy są głównym źródłem dochodów gazet.

Sama internetowa odsłona NYT miała w kwietniu według analizy firmy Nielsen/Netratings ponad 12 mln unikalnych użytkowników.

Zgłoś błąd