News

Kilka słów o DRM w Sacred 2

Ascaron ujawnił informacje dotyczące DRM zastosowanego w Sacred 2: Fallen Angel.

Digital Restrictions Management, czyli w skrócie DRM wykorzystywany jest coraz częściej przez twórców do ochrony stworzonych przez nich produktów. Jednak rozwiązanie to jest dość kontrowersyjne. Wystarczy przypomnieć aferę, w której centrum znalazła się gra Spore, która dzięki DRM-owi pozwalała zainstalować się tylko kilkakrotnie.

Ascaron postanowił jednak zadziałać mniej rygorystycznie. W S2:FA mamy również limit ilości instalacji, ale dzięki możliwości deaktywacji produktu przy każdym jego odinstalowywaniu, możemy być pewni, że nasze, kupione za duże pieniądze, płytki nie staną się wkrótce bezużyteczne. Nowości w DRM-ie zastosowanym w Sacred 2 dotyczą jednak czegoś innego. Możemy mianowicie zainstalować grę kiedy i gdzie chcemy (bez autoryzacji) i w ten sposób uzyskać 24-godzinną wersję demonstracyjną. W tym czasie nie napotkamy na żadne ograniczenia w rozgrywce singleplayer oraz dostaniemy możliwość przyjrzenia się rozgrywce wieloosobowej.

- Naszym zdaniem konsumenci powinni mieć prawo wyboru, a nasz innowacyjny system oferuje im perfekcyjną opcję zakupu. - powiedział Heiko tom Felde, szef oddziału developerskiego Ascaronu. - Jest to wspaniały system dla rodziny i przyjaciół. Pozwala wszystkim na przetestowanie gry oraz wspólną zabawę, zakończoną decyzją o tym, czy warto zakupić pełną wersję produktu. - dodał.

Sacred 2: Fallen Angel swoją premierę miało w zeszły piątek w wersji na PC. Na początku przyszłego roku powinna mieć miejsce premiera tego tytułu dla konsol PS3 oraz X360.

Zgłoś błąd