Google i Yahoo dzielą się przestrzenią internetową
Yahoo i Google, dwie największe wyszukiwarki internetowena świecie, rozpoczęły testowanie wspólnych reklam kontekstowych. Projekt ma potrwać dwa tygodnie i firmy nie wykluczają po jego zakończeniu współpracy.
Projekt będzie polegał na tym, że przy każdym wyniku
wyszukiwania otrzymanego za pomocą Yahoo będą pojawiały się reklamy Google.
Współpraca ma potrwać przez około dwa tygodnie, a reklamy będą wyświetlane na 3
procentach stron z wynikami.
Analitycy sugerują, że celem wspólnego projekty wdrażanego
przez Yahoo oraz Google jest rozwścieczenie Microsoftu, który zaoferował ponad
40 miliardów za kupno Yahoo. Sytuacja pomiędzy firmami jest bardzo napięta, tym
bardziej, że Microsoft ponagla zarząd Yahoo do podjęcia pozytywnej dla niego
decyzji.
Microsoft skrytykował decyzję obu firm. Stwierdził, że
skupienie tak wielkiego rynku reklamowego w rękach Yahoo oraz Google będzie
wpływało destabilizacyjnie na całą branżę. Po podjęciu pełno zakresowej
współpracy Yahoo oraz Google posiadałyby 90 proc. udziałów na rynku reklamy
internetowej.
Inwestorzy zareagowali jednoznacznie na współpracę Yahoo i Google, chociaż ma
ona potrwać jedynie dwa tygodnie. Cena akcji Yahoo po ogłoszeniu tej informacji
wzrosła o 7 proc.